Rau-platnicii se simt stresati de banci

Data publicarii: 19-08-2009 | Finante-Banci

Romanii care nu reusesc sa-si achite ratele la timp se plang ca recuperatorii de datorii ii asalteaza cu telefoane.

Am luat un credit si s-a intamplat sa intarzii cu plata ratei. Am fost sunat de trei-patru ori pe zi de catre angajatii bancii pentru a ma presa sa ma grabesc cu plata. Ma hartuiesc. Nu mi se pare o procedura legala. Ei trebuie sa faca ceea ce au de facut: de exemplu, sa-mi puna penalitati. Aceste telefoane primite zilnic, atat pe fix, cat si pe mobil, mi se par revoltatoare. Am locuit foarte multi ani in alte state din Europa, dar asa ceva nu am mai intalnit", povesteste, revoltat, Cristian Preda.

Procedura e folosita de cele mai multe institutii bancare, mai ales dupa ce numarul restantierilor s-a ingrosat substantial din cauza crizei.

Ce spun reprezentantii bancilor

Reprezentantii bancii ING spun ca demersurile lor au ca scop mentinerea unei relatii amiabile, incercand evitarea rezilierii contractului si executare silita in cazul unor intarzieri mari. "In plus, bancile au obligatia legala de a informa clientii cu privire la intarzierea la plata, semnalandu-le riscul raportarii la Biroul de Credite, cu consecintele aferente", afirma Camelia Lazurean, PR-ul bancii ING.

Integral in Evenimentul Zilei

Ultimele stiri pe BankNews.ro: