Peugeot RCZ dezvaluit inainte de debutul de la Frankfurt
Data publicarii: 19-08-2009 | AutoFrancezii de la Peugeot nu au mai asteptat Salonul Auto de la Frankfurt de luna viitoare si au dezvaluit in aceasta dimineata cea mai noua creatie a lor, coupe-ul RCZ, viitorul rival pentru Audi TT.
Noul Peugeot RCZ, primul model din istoria marcii care nu foloseste in denumirea sa traditionalul sistem de numerotare cu unul sau doi de zero, este un coupe sportiv cu o inaltime de doar 1,36 metri si o configuratie a interiorului cu 2+2 locuri.
Din punct de vedere estetic, noul RCZ este extrem de asemanator cu conceptul 308 RCZ din care deriva modelul francez, care a fost prezentat tot la Frankfurt, in 2007. Astfel, coupe-ul are un aspect agresiv, prezentand o caroserie cu bosaje supradimensionate, un acoperis cu o curbura unica pozitionata de-a lungul siluetei lui RCZ, care se prelungeste pe luneta. Plafonul poate fi comandat si din firba de carbon.
Peugeot ofera clientilor sansa de a-si personaliza propria masina cu o gama variata de optionale, intre care acoperis in diverse nuante (crom negru sau satin), seturi de jante din aliaj de 18 si 19 inch finisate in negru mat sau polisat, gri petrol sau diamant), detalii de design pentru partea frontala vopsite in negru lucios sau carcasa din carbon pentru oglinzile laterale.
La interior, RCZ poate gazdui doi adulti pe din fata, in timp ce scaunele din spate pot fi folosite ocazional. Altfel, ele pot fi rabatate pentru a spori volumul portbagajului de 384 de litri. Desi plansa de bord este preluata de la hatchback-ul 308, designerii Peugeot au condimentat habitaclul cu materiale, texturi si finisaje de o calitate exceptionala, cum ar fi pielea Nappa.
Coupe-ul francez foloseste pe puntea fata o versiune imbunatatita a suspensiei MacPherson, iar pe spate una cu bara de torsiune. Comparativ cu Peugeot 308, garda la sol a lui RCZ a fost coborata cu 20 mm, iar centrul de greutate cu 40 mm, in timp ce ecartamentul fata a fost marit cu 54 mm, iar cel posterior cu 72 mm. De asemenea, RCZ a primit o directie hidraulica, sistemul de franare este prevazut cu discuri pe toate cele patru roti, in timp ce sistemul Hill Assist cuplat cu ESP este oferit standard in toata gama. Ca dotari, Peugeot RCZ este echipat cu sistemul multimedia Peugeot Connect 3D, sistem audio Hi-Fi JBL si conexiune USB.
Noul RCZ va fi oferit in trei versiuni de motorizare care respecta normele de poluare Euro 5. Varful de gama va fi un propulsor pe benzina bi-turbo 1.6 THP, care produce 200 CP la 5.000 rpm si 255 Nm de cuplu la 1.700 rpm (sau 275 Nm cu functia overboost), ce va fi conectat la o transmisie manuala cu 6 trepte.
Cu acest motor sub capota, RCZ sprinteaza de la 0-100 km/h in 7,6 secunde si de la 80-120 km/h in 6,5 secunde, in treapta a cincea de viteza. Modelul consuma in medie in aceasta varianta 7,1 l/100 km si degaja in aer 165 g CO2 per kilometru.
RCZ poate fi comandat si cu un motor turbo 1.6 THP care dezvolta 156 CP la 5.800 rpm si 240 Nm de cuplu, disponibili de la numai 1.400 rpm. Constructorul francez a anuntat un consum mediu de 6,9 l/100 km pentru modelul cu transmisie manuala si un nivel al emisiilor de CO2 de 159 g/km.
Pentru fanii diesel a fost pregatit un motor turbodiesel de 2,0 litri, care genereaza 163 CP la 2.750 rpm si un moment maxim de 340 Nm la 2.000 rpm. In aceasta versiune, RCZ are un consum combinat de 5,4 l/100 km si emisii de 139 g/km.
Peugeot a anuntat ca noul RCZ va fi construit de Magna Steyr in Austria, la un centru de productie specializat in modele exclusiviste, si va fi lansat pe piata in primavara anului 2010.
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Peugeot RCZ - click pe poza
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025