Orange acuza Cosmote si Vodafone de reclama falsa
Data publicarii: 19-08-2009 | MediaRazboiul reclamelor care dezinformeaza a inceput cu o plangere depusa luna trecuta. Orange, cel mai mare operator de telefonie mobila din Romania, si-a acuzat concurenta de publicitate falsa. In consecinta, Vodafone trebuie sa-si retraga reclama. In schimb, la Cosmote nu au fost gasite nereguli, anunta Evenimentul Zilei
La sfarsitul lui iulie, Orange Romania a depus plangere la Consiliul National al Audiovizualului (CNA), reclamand ca doua clipuri publicitare ale Vodafone Romania si Cosmote Romania contin publicitate inselatoare.
Orange acuza Vodafone ca induce in eroare, spunand ca ei acorda "cele mai mari bonusuri in minute si bani". Potrivit Orange, "in realitate, bonusul nu consta in bani in sensul general folosit de limba romana de unitate monetara (bani lichizi), ci in echivalentul de credit pe cartela al unor sume de bani. Ceea ce este cu totul diferit".
De cealalta parte, Vodafone spune ca, la momentul lansarii campaniei, aceasta oferea cele mai avantajoase bonusuri din piata.
"In oferta Vodafone, termenul 'bani' se refera la bonusul pe care clientul il obtine atunci cand reincarca o cartela cu credit si pe care il poate folosi ulterior pentru diferite servicii", au declarat oficialii companiei, pentru Evenimentul Zilei.
Al doilea spot indeamna persoanele sa se aboneze la Vodafone Vodafone Complet "si poti sa-l schimbi de cate ori vrei tu. Iar pentru 2 euro in plus iti dublam minutele". CNA a constatat, insa, ca afirmatia "pentru 2 euro in plus iti dublam minutele" este valabila numai pentru un singur tip de abonament din cele patru prezentate de Vodafone.
CNA a aprobat, in schimb, reclama Cosmote "Scrisoarea a-III-a", intrucat corespunde reglementarilor legale si se incadreaza in codul de practica in publicitate.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut