Afacerile agentiilor media au crescut cu doua cifre anul trecut

Data publicarii: 21-08-2009 | Media

Majoritatea agentiilor media de top 10 au inregistrat anul trecut cresteri de doua cifre  ale afacerilor, noteaza Financiarul. Specialistii estimeaza pentru 2009 reducerea pietei de pana la 20%-40%. 

Cea mai mare cifra de afaceri a avut-o in 2008 (ca si in 2007)  Zenith Opti­media, care a cumparat spatiu publicitar de peste 62,6 milioane de euro. Afacerile Zenith Optimedia au crescut anul trecut, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finantelor, cu 13% fata de 2007, insa profitul net a cunoscut o usoara dimi­nuare, pana la 1,73 milioane de euro, de la 2,2 milioane euro in 2007. De altfel, cu mici exceptii, (respectiv MediaCom si Media Investment), care au cunoscut scaderi mai mult sau mai putin modeste ale cifrei de afaceri in 2008 versus 2007, primele 10 companii media au crescut anul trecut. Tre­buie amintit faptul ca dife­renta destul de mare intre cifrele de afaceri si profiturile nete este explicabila avand in vedere faptul ca agentiile de media doar ruleaza bugetele pentru publicitate.

Business dublu

Printre companiile de media care aproape si-au du­blat in 2008 businessurile se numara Mindshare Media si Starcom Media. Prima dintre aceste companii a inregistrat in 2008 o cifra de afaceri de aproape 50 de milioane de euro, (calculata la un curs mediu al euro de 3,68 lei), in vreme ce in 2007 Mindshare aduna o cifra de afaceri de 25 de milioane de euro (curs mediu 3,33 lei/euro), potrivit datelor MF.

De asemenea, si agentia de media a grupului Leo Burnett a marcat o crestere spectaculoasa a cifrei de afaceri. Astfel, Starcom Media a crescut de la aproape 27 de milioane de euro, cat inregistra in 2007, la peste 41 de milioane de euro in 2008. Agentia de media a grupului Leo Burnett puncteaza si la capitolul profitabilitate, fiind una dintre cele mai eficiente agentii din topul companiilor de media. Astfel, in 2008, profitul Starcom Media a fost de 1,4 milioane de euro, iar la polul opus s-a situat compania United Media, care a inre­gistrat un profit de putin peste 50 de mii de euro, in scadere cu peste 50% fata de 2007.  Scaderi mai accentuate ale profitului net au inre­gistrat si Media Invest­ment, de aproximativ 45%, pana la 1,66 milioane de euro, pre­cum si Optimedia (-51%) , pana la 56.641 de euro.

In topul celor mai puternice agentii de media ar intra cu usurinta si agentia de media a grupului McCann Erickson, Universal McCann, dar neavand statut juridic sta sub umbrela companiei-mama, a carei cifra de afaceri o influenteaza semnificativ, avand conturi precum Voda­fone sau Coca-Cola. Daca in 2007 grupul inregistra o cifra de afaceri de aproape 58 de milioane de euro, in 2008 datele MF indica o cifra de aproape 76 de milioane de euro.

Oficialii grupului de comunicare au anuntat ca cifra de afaceri a McCann Erickson (agentia de media Universal McCann si agentia de publicitate McCann Erickson) aferenta anului 2008 a fost de aproximativ 83 de milioane de euro. "Cifra de afaceri a Universal McCann a fost de aproximativ 70 de milioane de euro, iar diferenta de bani (necuprinsa la Ministerul Finantelor) este data de contracte in 3 parti, mai exact de plati facute de clienti direct catre furnizori Universal McCann", au precizat oficialii companiei.

Financiarul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: