Top 10 cele mai bine vandute marci auto in lume
Data publicarii: 24-08-2009 | AutoCele mai recente date anuntate de Automotive News Data Center, valabile pentru prima jumatate a anului 2009, indica o schimbare spectaculoasa in top cinci cele mai bine vandute marci pe plan mondial.
Este vorba de schimbarea locurilor intre Ford si concernul sud-coreean Hyundai-Kia. Astfel, cu doar 8.000 de automobile in plus, coreenii trec in fata constructorului american, reusind performanta ca doar intr-un singur an sa urce doua pozitii.
Succesul marcilor coreene se explica, in cea mai mare masura, prin pretul net inferior fata de masini consacrate, criteriu care se pare ca a primat in decizia cumparatorilor in conditiile adancirii crizei financiare. In plus, calitatea foarte buna a modelelor Kia si Hyundai, alaturi de extinderea cotei de piata in SUA sunt factori suplimentari care au dus la afirmarea coreenilor in randul celor mai mari producatori auto.
Primele trei pozitii ale clasamentului raman neschimbate, cu Toyota lider. Cele 3.564.105 unitati vandute reprezinta o scadere de 26% fata de anul precedent. GM, ocupa locul doi, cu 3.552.722 unitati vandute in intreaga lume. Pe locul trei sunt germanii de la Volkswagen, iar dupa Hyunday-Kia si Ford, ocupantii locurilor patru si cinci, cu 2.153.000, respectiv 2.145.000 unitati vandute, urmeaza PSA Peugeot-Citroen, Honda, Nissan, Suzuki si Renault.
De mentionat ca nu mai putin de patru pozitii sunt ocupate de constructorii niponi, Japonia fiind tara cu cea mai dezvoltata industrie auto. Pe de alta parte, daca alianta Renault-Nissan ar fi considerata drept un singur producator, locul pe care s-ar clasa ar fi patru, cu 2.600.000 masini.
Top 10 cele mai bine vandute marci auto in lume
- Toyota
- GM
- Volkswagen
- Hyunday-Kia
- Ford
- PSA Peugeot Citroen
- Honda
- Nissan
- Suzuki
- Renault
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an