Ghinion pentru client: 13 pagini de comisioane umfla profitul bancilor
Data publicarii: 24-08-2009 | Finante-BanciComisioane de deschidere a contului, de administrare, de inchidere, de depunere a numerarului, pentru lucrul cu monede, ba chiar si pentru comunicarea dobanzilor, toate sporesc considerabil profiturile bancilor.
Lista cu comisioanele practicate de o banca, in general, la toate produsele, ajunge sa aiba nu mai putin de 13 pagini, potrivit unei analize a ziarului Gandul, realizata pe baza informatiilor oficiale ale institutiilor bancare. In plus, un studiu elaborat de compania de consultanta Capgemini arata ca aproape 40% din comisioanele incasate anual de bancheri sunt pentru utilizarea numerarului, unul dintre cele mai mari procente la nivel global.
Taxa anticersetor
Unele institutii bancare afiseaza pe site-ul propriu lista integral, altele prefera sa ataseze comisioanele la fiecare produs in parte, fie ca este card, fie ca este credit. De exemplu, la BCR lista cu comisioanele practicate doar pentru persoane fizice are noua pagini. Numai la capitolul conturi curente, banca are 14 taxe si comisioane. Intre acestea se numara: comision de administrare lunara cont curent activ (1,75 RON), comision de administrare lunara cont curent inactiv (10 RON, de peste cinci ori mai mare ca la cel activ), de inchidere a contului la initiativa bancii (10 RON), taxa de eliberare extrase de cont la ghiseele bancii pentru ultimele 30 zile (2 RON).
La Leumi Bank, documentul cu tarifele si comisioanele practicate are 27 de pagini. De exemplu, pentru depunere, comisionul este de zero pentru sume mai mici de 500.000 lei si de 0,25% pentru sume ce depasesc aceasta valoare. Lucrul cu maruntis nu este nici el pe placul bancherilor. Daca cineva doreste sa depuna lei sau valuta, in monede metalice, comisionul la Leumi Bank este de 10%. La BCR, aceasta operatiune este taxata cu 1,5% la lei, in timp ce efortul functionarilor de la ghiseu pentru numararea de monede metalice de valuta este "rasplatit" cu 20%.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025