Ghinion pentru client: 13 pagini de comisioane umfla profitul bancilor
Data publicarii: 24-08-2009 | Finante-BanciComisioane de deschidere a contului, de administrare, de inchidere, de depunere a numerarului, pentru lucrul cu monede, ba chiar si pentru comunicarea dobanzilor, toate sporesc considerabil profiturile bancilor.
Lista cu comisioanele practicate de o banca, in general, la toate produsele, ajunge sa aiba nu mai putin de 13 pagini, potrivit unei analize a ziarului Gandul, realizata pe baza informatiilor oficiale ale institutiilor bancare. In plus, un studiu elaborat de compania de consultanta Capgemini arata ca aproape 40% din comisioanele incasate anual de bancheri sunt pentru utilizarea numerarului, unul dintre cele mai mari procente la nivel global.
Taxa anticersetor
Unele institutii bancare afiseaza pe site-ul propriu lista integral, altele prefera sa ataseze comisioanele la fiecare produs in parte, fie ca este card, fie ca este credit. De exemplu, la BCR lista cu comisioanele practicate doar pentru persoane fizice are noua pagini. Numai la capitolul conturi curente, banca are 14 taxe si comisioane. Intre acestea se numara: comision de administrare lunara cont curent activ (1,75 RON), comision de administrare lunara cont curent inactiv (10 RON, de peste cinci ori mai mare ca la cel activ), de inchidere a contului la initiativa bancii (10 RON), taxa de eliberare extrase de cont la ghiseele bancii pentru ultimele 30 zile (2 RON).
La Leumi Bank, documentul cu tarifele si comisioanele practicate are 27 de pagini. De exemplu, pentru depunere, comisionul este de zero pentru sume mai mici de 500.000 lei si de 0,25% pentru sume ce depasesc aceasta valoare. Lucrul cu maruntis nu este nici el pe placul bancherilor. Daca cineva doreste sa depuna lei sau valuta, in monede metalice, comisionul la Leumi Bank este de 10%. La BCR, aceasta operatiune este taxata cu 1,5% la lei, in timp ce efortul functionarilor de la ghiseu pentru numararea de monede metalice de valuta este "rasplatit" cu 20%.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut