Agentiile de media, vedetele grupurilor de publicitate din Romania

Data publicarii: 24-08-2009 | Media

Cele mai mari venituri din aceasta industrie au fost aduse de agentiile de media, care au raportat, in majoritatea cazurilor, cresteri de doua cifre.

Chiar daca ultima parte a anului trecut a fost marcata de criza financiara, grupurile de publicitate din Romania au reusit sa isi consolideze afacerile, marii jucatori inregistrand un avans al cifrei de afaceri mai temperat fata de anii trecuti, potrivit datelor publicate saptamana trecuta de Ministerul Finantelor. Cele mai mari venituri din aceasta industrie au fost aduse de agentiile de media, care au raportat, in majoritatea cazurilor, cresteri de doua cifre.

Afaceri de 62,6 milioane euro pentru Zenith Media

Astfel, afacerile Zenith Media au fost de 62,6 milioane euro, in comparatie cu valoarea de 54,5 milioane, inregistrata in 2007.

O crestere importanta de 13,4 milioane euro a fost inregistrata si de Media Direction, afacerile agentiei avansand de la 41,4 milioane euro in 2007 la 54,8 milioane euro anul trecut. De asemenea, Mindshare a raporat o majorare a cifrei de afaceri de 24,6 milioane euro, la 49,7 milioane de euro, de la 25,1 milioane euro in anul 2007. Initiative Media a afisat un avans mai mic de doar 3,4 milioane euro, de la 41 milioane euro la 45,1 milioane, iar afacerile Mediaedge:CIA au crecut cu 4,8 milioane euro, la 29,9 milioane euro.

Cifra de afaceri a Optimedia aproape s-a dublat anul trecut, ajungand la 31,2 milioane euro, de la 16,9 milioane euro, iar Starcom MediaVest a afisat afaceri de 41,3 milioane euro, in crestere cu 14,5 milioane euro.

Media Investment a inregistrat o scadere a afacerilor din 2008 de 1,6 milioane euro, de la  31,6 milioane euro in 2007 la 30 milioane euro anul trecut.

Afacerile McCann Erickson au avansat cu 17,9 milioane euro

Agentiile de publicitate nu au mai avut in 2008 afaceri ca in anii trecuti, majoritatea jucatorilor din aceasta industriei afisand cresteri usoare sau scaderi. Astfel, afacerile McCann Erickson au avansat cu 17,9 milioane euro, la 75,7 milioane de euro, acestea incluzand si cifra de afaceri a agentiei de media Universal McCann.

Scaderi usoare ale afacerilor au fost raporate de Mercury360, agentia inregistrand o depreciere de doar 0,1 milioane euro, la 17,4 milioane de euro. Ogilvy & Mather si-a dublat cifra de afaceri anul trecut de la 3,2 milioane euro, la 7,1 milioane de euro.

Un avans al afacerilor a fost inregistrat de Leo Burnett & Target (de 1,3 milioane euro, la 16,3 milioane euro), Odyssey Communications (de 1 milion euro, de la 13 milioane euro in 2007, la 14 milioane euro) si Lowe & Partners (de 0,5 milioane euro, la 5,1 milioane). Saatchi&Saatchi a avut o crestere de 3,3 milioane euro, de la  8,16 milioane euro in 2007, la 11,29 milioane euro, iar afacerile Publicis au avansat anul trecut cu 3,2 milioane euro, la 15,3 milioane.

Cifra de afaceri a Tempo Advertising s-a diminuat cu 7,6 milioane euro, de la 14,2 milioane euro in 2007, la 6,6 milioane euro in 2008. Graffiti BBDO a afisat o scadere a afacerilor de 5,4 milioane euro, la 17,9 milioane euro, iar Grey Worldwide Romania a avut in 2008 afaceri de 17,7 milioane euro, aceasta diminuandu-se cu 10, 5 milioane euro.

Grupul Centrade, care include Saatchi & Saatchi, Saatchi & Saatchi X, Saatchi & Saatchi PR, Zenith Media, Cable Direct, Pantone Studios, a avut afaceri de 81,6 milioane de euro, in comparatie cu 72 milioane de euro in 2007. Despre acet lucru, Radu Florescu, director executiv al Saatchi & Saatchi a declarat ca motorul grupului este Zenith Media. "Sunt foarte multumit de rezultatele financiare ale grupului in anul 2008. Pentru anul 2009, ne-am propus sa mentinem cel putin acelasi nivel din 2008, iar acum, dupa opt luni, speram chiar la o crestere de 5-10%", a afirmat acesta.

Potrivit datelor oferite de reprezentanti ai McCann Erickson, cifra de afaceri a grupului care include, agentia de media Universal McCann si agentia de publicitate McCann Erickson, aferenta anului 2008 a fost de aproximativ 83 de milioane de euro. Din aceasta, cifra de afaceri a Universal McCann a fost de aproximativ 70 de milioane euro. "Diferenta de bani (necuprinsa in datele afisate de Ministerul Finantelor) este data de contracte in 3 parti, mai exact de plati facute de clienti direct catre furnizori Universal McCann", au declarat oficialii grupului.

In 2008, departamentele de PR, strategie si media din cadrul Tempo Advertising au devenit companii independente, respectiv Rogalski Grigoriu PR, Brand Motion si Tempo Media. "Pentru o viziune corecta asupra evolutiei business-ului grupului in 2008, trebuie luate in calcul cifrele de afaceri ale tuturor companiilor ce fac parte din grup. Astfel, anul trecut, cifra de afaceri a Tempo Group a crescut cu aproximativ 20% (in lei, n.r.) comparativ cu cea din 2007", potrivit reprezentantilor agentiei. Astfel, Tempo Advertising a avut in 2008 afaceri de 6,6 milioane euro, Tempo Media a inregistrat 7,64 milioane euro, Brand Motion a avut o cifra de afaceri de 0,34 milioane euro, iar Rogalski Grigoriu Public Relations, 0,79 milioane euro. Cifra de afaceri la nivel de grup a fost, prin urmare, 15,39 milioane euro, in comparatie cu 14,2 milioane euro in 2007.

Curierul National

Ultimele stiri pe BankNews.ro: