Consortiu de site-uri platite, propus de Murdoch
Data publicarii: 24-08-2009 | MediaGigantul media News Corporation incearca sa ajunga la un acord cu mai multe companii rivale pentru a percepe taxe asupra continutului online. Jonathan Miller, Chief Digital Officer al News Corp., a purtat discutii despre plata site-urilor de stiri cu reprezentanti ai New York Times, Washington Post, Hearst si Tribune.
Intentia News Corporation este de a limita, prin formarea acestui consortiu, optiunile utilizatorilor de a migra catre alte site-uri similare, dar care au continut gratuit. Altfel spus, de a constrange cititorii sa-si faca abonamente. Informatia vine la scurt timp dupa ce mogulul media Rupert Murdoch a anuntat ca News Corp. va introduce taxe pentru accesarea continutului de pe site-urile sale de stiri, inclusiv pentru editiile online ale "The Times" si "The Sunday Times".
Potrivit lui Murdoch, sistemul de plata va intra in vigoare in 2010. "LA Times", care apartine Tribune (cu care Miller a "tratat" subiectul taxei online), citat de "The Guardian", anunta ca Jonathan Miller ar fi pozitionat News Corp. ca cea mai potrivita companie dispusa sa "ghideze" industria de stiri online catre un sistem de plata.
Motivul ar fi acela ca grupul media deja percepe taxe pentru site-ul publicatiei "Wall Street Journal", avand totodata si avantajul faptului ca este o companie care opereaza la nivel global, in Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Europa, Australia si Asia. Potrivit "LA Times", Miller tinteste un rol mai mare pentru News Corporation in revolutionarea industriei online si a dezvoltarii unui nou tip de business.
Propunerea pe care ar putea sa o faca News Corp. companiilor concurente este cea de unica inregistrare, cu un singur model de plata, sistem ce ar functiona asupra unei game largi de site-uri.
Abonament unic pentru mai multe site-uri
Scopul unui astfel de abonament "universal" este acela de a evita o "invazie" de sisteme de taxare. Astfel, planul companiei este similar cu proiectul Journalism Online, dezvaluit in aprilie de "veteranul" media Steve Brill, care declara ca lansarea unei platforme de continut online va duce la cresterea incasarilor din publicitate.
In urma cu o saptamana, Journalism Online anunta ca peste 500 de site-uri de reviste si de ziare intentioneaza sa se alature sistemului prin care se vor percepe taxe asupra continutului online.
De curand, publicatiile britanice "Financial Times" si "The Guardian" si-au aratat disponibilitatea de a prelua ideea de continut platit. Editorul Lionel Barber, de la "Financial Times", a declarat ca industria ziarelor trebuie sa introduca continut online contra cost, argumentand ca alte site-uri ar putea sa preia modelul publicatiei.
La inceputul lunii, "Financial Times" anunta ca ar putea recurge la un sistem de plata pe articol (pay-per-article). La randul sau, "The Guardian" ia in considerare lansarea unui "club al membrilor" pentru abonati, prin care va oferi beneficii in plus cititorilor, cum ar fi continut exclusiv sau evenimente transmise live, pentru abonamentele anuale sau lunare.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri