Pregatirea unui director costa 400 de euro pe zi

Data publicarii: 25-08-2009 | HR/Cariere

Preturile practicate pe piata de training din Romania variaza intre 600 de euro pe zi, pe grupa de participanti, si pot ajunge pana 3.000 sau chiar 4.000 de euro pe zi, daca vorbim despre traininguri de leadership sau programe de pregatire la nivel de top management, ceea ce inseamna ca pretul unui training per angajat variaza intre 50 si 400 de euro pe zi, potrivit datelor furnizate de reprezentantii companiilor de profil.

"In general, o grupa este alcatuita din 10-12 participanti, iar preturile variaza, in cadrul companiei noastre, in functie de program, intre 600 si 2.000 de euro pe zi", spune Marius Decuseara Brandenburg, partener al comapaniei de training Trend Consult.

Acesta spune ca, in ceea ce pri­veste preturile practicate, costurile sunt primul lucru care se ia in calcul. "Costurile reflecta calitatea, deoarece sunt direct legate de constructia si livrarea unui curs. Si aici avem: fee-ul trainerului - influentat de experienta si reputatie - , materialele de curs - arata ieftin sau sunt de top -, dar si continutul din perspectiva licentelor pe care le poate contine si pe care firma de training le plateste mai departe", adauga Marius Decuseara Brandenburg.

Acestora li se adauga si comisionul de vanzare, care reflecta calitatea proce­sului de vanzare, precum si costurile fixe ce au legatura cu marimea firmei de training si bugetul acesteia.

Cosmin Joldes, national business development manager al companiei de training Achieve Global pentru Roma­nia&Serbia, spune ca trainingul la nivel de top management poate ajunge pe piata noastra pana 4.000 de euro pe zi, pe grupa de participanti.

"Pretul trainingurilor spe­cifice pozitiilor superioare ajunge la 3.000 si, uneori, chiar la 4.000 de euro pe zi, pe grupa de participanti, conteaza mult tipul de program si complexitatea lui", afirma Joldes. Anul acesta, doar 39% dintre com­panii au pastrat bugetele de training la nivelul celor de anul trecut, potrivit Mercer.

Anul trecut, companiile de pe piata romaneasca au investit in training aproximativ 170 de euro per angajat, mult sub media de 300 de euro, inregistrata in Europa Centrala si de Est, potrivit unui stu­diu realizat de compania de consultanta PwC.

Business Standard

Ultimele stiri pe BankNews.ro: