In Romania, companiile auto combat criza cu lux
Data publicarii: 27-08-2009 | AutoUltimele modele de automobile asteptate sa apara in Romania fac parte din categoria premium. Eventualii clienti ai acestor modele nu sunt afectati foarte tare de criza, spun importatorii.
Desi suntem in plina criza, automobilele noi anuntate in aceste zile, dar si cele care se pregatesc sa debuteze pe piata locala fac parte, majoritatea, din clasa premium. BMW a anuntat ieri lansarea in octombrie a doua modele noi, respectiv Seria 5 GT si X1. Cu putin timp in urma, Porsche Romania a anuntat venirea in Romania a Skoda Superb Combi si a Porsche Panamera. Al doilea model va sosi cel tarziu in septembrie. BMW Seria 5 GT va costa intre 56.000 si 75.000 de euro, cu TVA inclusa. BMW X1 va avea un pret intre circa 31.000 si 42.000 de euro (inclusiv TVA).
Totodata, modelul Porsche Panamera, disponibil la precomanda, costa intre 80.000 si 125.000 de euro. Importatorii spun ca pentru aceste modele de masini exista interes in continuare deoarece segmentul carora se adreseaza nu este afectat foarte tare de criza financiara. "La Panamera deja au inceput vanzarile in Romania. Clientii arata un interes foarte mare pentru acest automobil. Cei carora se adreseaza modelul nu sunt foarte afectati de criza financiara", a declarat Adriana Poncea, oficial Porsche Romania.
Datele statistice arata insa ca si pe segmentul premium criza a afectat puternic vanzarile, iar scaderile sunt comparabile cu cele inregistrate la masinile accesibile ca pret. Brandul premium cu cele mai bune vanzari pe piata locala este Mercedes-Benz, cu 914 automobile livrate in primele sapte luni ale anului curent, in scadere cu aproape 50% fata de ianuarie-iulie 2008. Este urmat de Audi, cu 827 de unitati vandute, in scadere cu 30% fata de semestrul intai din 2008. Pe segmentul de masini accesibile, in primele sase luni ale anului, vanzarile Dacia au scazut cu aproape 46%, la 26.080 de unitati, comparativ cu semestrul intai din 2008, iar cele ale Renault cu 55%, pana la 5.866 de unitati. In primele sapte luni ale anului, BMW a vandut 622 de automobile in Romania, iar Porsche 42 de masini.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză