Reclamele la banci, taiate de criza
Data publicarii: 28-08-2009 | Finante-BanciIn primele sapte luni ale anului, publicitatea institutiilor financiar-bancare a fost redusa la jumatate fata de aceeasi perioada a lui 2008, noteaza Adevarul. Afectate de criza economica, institutiile financiar-bancare si-au redus drastic bugetele pentru reclame TV in 2009, iar promovarea se axeaza mai mult pe produse de economisire.
Foarte prudente in ceea ce priveste acordarea de finantari catre populatie in prima parte a acestui an, bancile si-au gestionat cu mare grija bugetele de publicitate.
Dupa ce ani la rand au "aruncat" cu credite si oferte care de care mai avantajoase pentru romani, bancile au ajuns in situatia de a numara fiecare ban in plus ramas in vistierie. Anul trecut, bancile din Romania se promovau puternic, cumuland 48.675 de GRP-uri (Gross Per Point - puncte de audienta livrate de televiziuni).
In primele sapte luni ale lui 2009 insa, numarul GRP-urilor s-a redus cu 50%, ajungand la 24.243. Faptul ca televiziunile, "lovite", la randul lor, de criza, si-au redus tarifele de publicitate, nu a determinat institutiile bancare sa profite de "superoferta".
Banca Comerciala Romana (BCR) este lider in ceea ce priveste numarul de GRP-uri (6.820) livrate de televiziuni in perioada ianuarie-iulie 2009, dar a avut cu 25% mai putina publicitate decat in aceeasi perioada a anului trecut, cand avea peste 9.000 de GRP-uri.
Unele banci, printre care CEC si BRD Groupe Societe Generale, au tinut cont de micsorarile de pret anuntate de televiziuni (daca in 2008 un GRP avea tarife cuprinse intre 50 si 800 de euro, in 2009 plafonul maxim nu depaseste 450 de euro) si au investit.
CEC Bank nu s-a "dat la fund" dupa rebrandingul din 2008, ci a continuat sa se promoveze, ajungand al doilea investitor bancar in reclame. Anul acesta, publicitatea bancii a crescut la 3.089 de GRP-uri, cu 17% mai mult decat in primele sapte luni ale lui 2008. Pe locul al treilea in top se afla BRD, care si-a crescut investitiile publicitare cu 140%, la 2.419 GRP-uri. O crestere importanta a publicitatii (+73%) a avut-o si OTP Group.
ING, promovare slaba
Nume ca ING Group, Bancpost, Raiffeisen Bank sau Piraeus Bank au "lasat-o moale" cu promovarea. Daca, in primele sapte luni ale lui 2008, ING se promova masiv (una dintre cele mai mari campanii fiind cea pentru pensiile private), aflandu-se pe locul al doilea in clasament, cu peste 5.000 de GRP-uri, in perioada ianuarie-iulie 2009 banca a ajuns la numai 422 de GRP-uri (-92%), "pierzandu-se" undeva la finalul listei de investitori.
Cateva institutii bancare au renuntat complet la promovarea pe TV si s-au indreptat catre alte medii. Astfel, Banca Romaneasca si Garanti Bank, care in prima parte a lui 2008 se puteau lauda cu peste 2.500 de GRP-uri, nu au mai dat niciun ban pentru promovarea la televiziuni.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză