Multe hoteluri de pe Litoral trag oblonul de la 1 septembrie
Data publicarii: 31-08-2009 | TurismNesiguranta locurilor de munca si a veniturilor a afectat anul acesta nu numai bugetul de vacanta al romanilor, ci si veniturile agentiilor de turism. Foarte multi turoperatori "plang" dupa vanzarile record cu care erau obisnuiti, insa nu scad nici in ruptul capului din tarife. Nici in varf de sezon, litoralul romanesc nu a reusit sa atraga in vara aceasta prea multi turisti, desi hotelierii nu au mai operat majorarile de tarife saptamanale cu care ne obisnuisera in ultimii ani. Singura solutie pentru a-si mai regla veniturile raman programele speciale care se vor derula incepand de maine. Insa si aici apar contradictii. O parte dintre unii turoperatori se lauda ca vanzarile merg bine, in timp ce altii sustin ca nu reusesc sa vanda, chiar daca pachetele au tarife promotionale.
Sezonul estival atipic, pe fondul crizei internationale, le-a dat peste cap socotelile multor turoperatori, sustin surse din domeniu. Desi nimeni nu recunoaste acest lucru, o mare parte a agentiilor de turism este nemultumita de vanzarile slabe inregistrate. Din acest motiv, pe final de sezon recurg la o ultima solutie: promovarea pachetelor speciale. Chiar si asa, romanii nu par interesati de tarifele promotionale.
"Pe litoral, de obicei, vanzarile scad foarte mult in septembrie, comparativ cu iulie si august. Deja, incepand de la 1 septembrie, multe hoteluri inchid, raman deschise doar cele cu un management flexibil si cele care intra in programele speciale. Problema litoralului romanesc este ca nu exista o perioada de tranzitie intre varful de sezon si capat. Sfarsitul de sezon este abrupt, in special din cauza vremii. Ramane de vazut daca programele speciale care se desfasoara la inceputul toamnei vor atrage mai multi turisti. Pana la urma, cei care au avut buget au mers in varf de sezon, cei care nu au avut buget au renuntat la vacanta anul acesta. Pe de alta parte, varful de sezon de la noi coincide cu cel din Bulgaria, Grecia si Turcia, iar pe final nu ne mai comparam cu vecinii nostri care, fiind mai la sud, beneficiaza de conditii meteorologice favorabile si in septembrie", a spus Ciprian Enea, consultant Besttourism.
In schimb, reprezentantii asociatiilor si federatiilor din turism, care au lansat programele speciale, sustin ca vanzarile pentru luna septembrie merg bine. "Fiind an de criza, multi dintre cei care voiau sa vina la mare au asteptat acest program cu preturi mai accesibile", a declarat Corina Martin, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).
La randul sau, Dragos Raducan, secretarul general al Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR), a spus ca programele sunt destinate celor care au venituri reduse. "Din cauza climatului economic, foarte multi si-au amanat concediul asteptand sa vada ce se intampla cu veniturile si cu serviciile lor, iar acum, avand o oarecare siguranta, s-au decis si in privinta vacantei", a adaugat Dragos Raducan.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY : liderii fiscali recurg la AI pentru a consolida gestiunea taxelor pe fondul aparitiei de noi riscuri
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday