Multe hoteluri de pe Litoral trag oblonul de la 1 septembrie
Data publicarii: 31-08-2009 | TurismNesiguranta locurilor de munca si a veniturilor a afectat anul acesta nu numai bugetul de vacanta al romanilor, ci si veniturile agentiilor de turism. Foarte multi turoperatori "plang" dupa vanzarile record cu care erau obisnuiti, insa nu scad nici in ruptul capului din tarife. Nici in varf de sezon, litoralul romanesc nu a reusit sa atraga in vara aceasta prea multi turisti, desi hotelierii nu au mai operat majorarile de tarife saptamanale cu care ne obisnuisera in ultimii ani. Singura solutie pentru a-si mai regla veniturile raman programele speciale care se vor derula incepand de maine. Insa si aici apar contradictii. O parte dintre unii turoperatori se lauda ca vanzarile merg bine, in timp ce altii sustin ca nu reusesc sa vanda, chiar daca pachetele au tarife promotionale.
Sezonul estival atipic, pe fondul crizei internationale, le-a dat peste cap socotelile multor turoperatori, sustin surse din domeniu. Desi nimeni nu recunoaste acest lucru, o mare parte a agentiilor de turism este nemultumita de vanzarile slabe inregistrate. Din acest motiv, pe final de sezon recurg la o ultima solutie: promovarea pachetelor speciale. Chiar si asa, romanii nu par interesati de tarifele promotionale.
"Pe litoral, de obicei, vanzarile scad foarte mult in septembrie, comparativ cu iulie si august. Deja, incepand de la 1 septembrie, multe hoteluri inchid, raman deschise doar cele cu un management flexibil si cele care intra in programele speciale. Problema litoralului romanesc este ca nu exista o perioada de tranzitie intre varful de sezon si capat. Sfarsitul de sezon este abrupt, in special din cauza vremii. Ramane de vazut daca programele speciale care se desfasoara la inceputul toamnei vor atrage mai multi turisti. Pana la urma, cei care au avut buget au mers in varf de sezon, cei care nu au avut buget au renuntat la vacanta anul acesta. Pe de alta parte, varful de sezon de la noi coincide cu cel din Bulgaria, Grecia si Turcia, iar pe final nu ne mai comparam cu vecinii nostri care, fiind mai la sud, beneficiaza de conditii meteorologice favorabile si in septembrie", a spus Ciprian Enea, consultant Besttourism.
In schimb, reprezentantii asociatiilor si federatiilor din turism, care au lansat programele speciale, sustin ca vanzarile pentru luna septembrie merg bine. "Fiind an de criza, multi dintre cei care voiau sa vina la mare au asteptat acest program cu preturi mai accesibile", a declarat Corina Martin, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).
La randul sau, Dragos Raducan, secretarul general al Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR), a spus ca programele sunt destinate celor care au venituri reduse. "Din cauza climatului economic, foarte multi si-au amanat concediul asteptand sa vada ce se intampla cu veniturile si cu serviciile lor, iar acum, avand o oarecare siguranta, s-au decis si in privinta vacantei", a adaugat Dragos Raducan.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall