Renault Fluence, noua fata a lui Megane Sedan

Data publicarii: 31-08-2009 | Auto

Asteptarile fanilor Renault care s-au bucurat de varianta sedan a modelului Megane au luat sfarsit astazi. Constructorul francez a dezvaluit oficial primele imagini si informatii ale noului Fluence, urmasul popularului Megane Sedan, asteptat sa debuteze live in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.

Modelul francez promite mai mult spatiu decat fratele sau hatchback multumita dimensiunilor generoase: lungime 4.62 metri, latime de 1.80 metri, inaltime de 1.48 metri si ampatament de 2.70 metri. Aceste coordonate se traduc intr-un spatiu suficient pentru toti cei cinci pasageri (cel mai mare din clasa sa) si intr-un volum al portabagajului care poate ajunge in conditii normale pana la 496 de litri.

Pentru a veni in intampinarea clientilor cu nevoi diferite, Renault pune la dispozitie doua motorizari pe benzina si doua diesel-uri. Entry level-ul gamei va fi asigurat de unitatea de 1.6 litri 16 valve si 110 cai putere, cuplat la o cutie de viteze automata sau manuala. Varful de gama va fi asigurat de motorul de 2.0 litri 16 valve si 140 de cai putere, completat de o transmisie manuala sau de o transmisie continuu variabila CVT, care va fi disponibila ulterior lansarii de pe piata noastra.

Propulsoarele diesel, care sunt de fapt derivate ale unitatii de 1.5 litri dCi, emit 119 g/km si poarta semnatura eco2, specifica Renault. Cel mai economic motor din gama Renault Fluence va fi fara indoiala cel regasit pe versiunea 1.5 dCi de 85 cai putere. Optiunile diesel vor fi completate de versiunea 1.5 dCi de 105 cai putere.

In 2011, fanii modelului francez se vor putea bucura si de o versiune electrica in gama Fluence, despre care nu exista momentan prea multe detalii.

Spre deosebire de predecesorul sau, Renault Fluence nu imprumuta mai nimic din designul variantei hatchback, prezenta deja pe piata autohtona. Un singur lucru ramane insa neschimbat: lista de dotari standard foarte bogata.

In materie de siguranta, sedanul francez vine echipat cu ABS cu repartitor electronic al fortei de franare, Asistenta la Franarea de Urgenta si aprindere automata a avariilor, centuri de siguranta cu pretensionare si limitator de efort pentru locurile fata, airbag sofer, airbag pasager, doua airbaguri laterale torace si doua airbaguri tip cortina, senzor de cuplare a centurii pentru locurile din fata si tetiere de generatie noua.

Cum era si normal, de productia noului model Renault se va ocupa, ca si in cazul generatiei trecute, uzina de la Bursa, Turcia, unde francezii au investit 110 milioane de euro pentru asamblarea lui Fluence. Modelul va fi vandut momentan doar pe trei piete: Rusia, Turcia si Romania. In tara noastra, Fluence va debuta pe strazi in luna noiembrie a acestui an.

Automarket