Cu cat iti creste salariul daca treci de la servicii la vanzari
Data publicarii: 01-09-2009 | HR/CariereO parte dintre angajatii din diverse domenii au fost nevoiti sa "migreze" in perioada de criza dinspre servicii catre vanzari, in cadrul aceleiasi companii, ceea ce le-a adus posibilitatea de a primi un bonus de pana la 20% la venituri, dar si un salariu fix diminuat.
"Cei care au acceptat aceasta migrare de la servicii si tehnic catre vanzari isi pastreaza, per total, veniturile neschimbate. Bonusurile pot aduce un plus de 10-20% din salariu, iar daca salariul fix s-a diminuat intre timp, diferenta nu exista", spune Daniela Necefor, managing partner al firmei de resurse umane Total Business Solutions.
Potrivit acesteia, comisionul variaza foarte mult in functie de domeniul in care activezi si de produsul pe care il vinzi. Variatiile procentuale sunt foarte mari - de la 2% la 50% din valoare vanzarilor.
"Una este sa vinzi masini, caz in care obtii un comision de o singura cifra, si alta este sa vinzi pixuri sau creioane, caz in care comisionul este mult mai mare", explica Necefor.
"Ca orice alta schimbare, tranzitia de la servicii la vanzare genereaza reactii diverse: unii considera ca li se cere sa preia un rol cu totul nou, altii o resping de la inceput, altii se bucura sau sunt curiosi, multi sunt foarte speriati", spune Andreea Sandu, senior trainer & consultant la firma Achieve Global.
Pentru angajatii care desfasoara activitati de customer service, tranzitia la vanzari este cea mai usoara, deoarece atat oamenii de vanzari, cat si cei de customer service au ca obiectiv final satisfacerea nevoilor clientului si parcurg, de fapt, aceleasi etape in cadrul unei discutii cu clientul, precizeaza consultantul Achieve Global.
"Sa spunem, de exemplu, ca un client suna pentru a obtine informatii legate de serviciul internet pe care il utilizeaza. Pentru a intelege ce fel de informatii ii sunt necesare clientului, furnizorul de servicii adreseaza intrebari. In aceasta etapa, descopera ca nevoile clientului sau ar fi mult mai bine acoperite de un alt pachet de servicii din oferta. Atunci, el are optiunea de a-i cere clientului acordul pentru a-i prezenta un pachet care va raspunde cu mult mai bine nevoilor sale decat cel pe care il utilizeaza acum", explica Andreea Sandu procesul de trecere de la servicii la vanzare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private