Ce gandesc angajatorii cand citesc un CV
Data publicarii: 07-09-2009 | HR/CariereCandidatii se confrunta adesea, mai ales la inceputul carierei lor, cu situatia frustranta in care trimit un CV pentru un job ce pare croit pentru ei, gandindu-se ca a doua zi vor primi sigur telefon de la managerul de resurse umane al companiei, fara ca, in cele din urma, angajatorul ideal sa ii contacteze vreodata.
Desi, statistic vorbind, cea mai mare parte a CV-urilor trimise nu vor primi niciun raspuns, fiecare candidat are la dispozitie mai multe posibilitati prin care isi poate creste sansele ca firmele sa ii ia in consideratie aplicatia.
Inainte de toate, scrierea CV-ului trebuie sa se realizeze avand in fata principalele interese ale angajatorului. Astfel, cu cat prezentarea este mai adecvata intereselor firmei, cu atat sansele de a primi raspuns sunt mai mari. Venind in ajutorul candidatilor, expertii de la Robert Half International, lider mondial pe piata recrutarilor, enumera cateva din intrebarile majore carora managerii de HR le cauta un raspuns in CV.
- Poate candidatul acoperi nevoile firmei? Este prima si cea mai importanta intrebare a unei companii aflate in cautare de personal. O greseala frecventa facuta de candidati este enumerarea experientelor anterioare care ii califica pentru respectivul post, fara insa a targeta compania careia i se adreseaza. Astfel, in schimbul trimiterii unui CV generic, acelasi pentru toate companiile, aplicantul este sfatuit sa-si adapteze prezentarea pentru fiecare firma in parte.
- Cat timp va ramane in firma? Procesul de angajare este lung, complicat si costisitor. Potrivit datelor Employment Policy Foundation din Statele Unite, o companie plateste, in medie, 13.500 dolari pentru inlocuirea unui angajat, de aceea patronii isi doresc salariati cat mai loiali si stabili. Un CV cu multe job-uri enumerate intr-o perioada scurta de timp va atrage suspiciuni din partea managerilor. In acest caz este de preferat scrierea unui CV functional, organizat in jurul rolurilor si realizarilor, decat unul cronologic.
- Este candidatul un profesionist? Aplicantii au o sarcina la fel de dificila ca cea a unui agent de vanzari care incearca sa convinga un client ca are un produs bun doar descriindu-l fara a-l da spre testare. Asemanator, un manager de HR va utiliza doar cateva pagini tiparite pentru a-si da seama ce fel de candidat are in fata. Cum pe masa de lucru mai asteapta alte cateva sute de CV-uri, calitatea scrierii si a informatiei sunt esentiale. O greseala gramaticala sau o nepotrivire cronologica pot ridica semne de intrebare asupra calitatii potentialului angajat.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză