NY Times: Situatia globala din media & advertising este intunecata si confuza
Data publicarii: 07-09-2009 | MediaMatthieu Coppet, analist UBS, intrevede o raza de speranta in piata tulbure a companiilor media, fiind de parere ca urmeaza iesirea din cea mai adanca recesiune din istoria publicitatii. Astfel, acesta arata in cadrul unui material publicat in New York Times ca toate semnalele indica spre "o revenire robusta a cheltuielilor in advertising, incepand cu anul viitor".
Cu toate acestea, entuziasmul analistului UBS este departe de opinia universala. Gerhard Zeiler, directorul executiv al RTL Group, cel mai mare grup de televiziune din Europa, este asadar de alta parere decat Coppet in ceea ce priveste situatia din industria mentionata: "Vremurile bune nu se vor intoarce in curand". Mai mult, Executivul RTL a declarat in acest sens ca "pur si simplu nu cred ca vom vedea o revenire rapida a veniturilor din publicitate", precum si faptul ca o revenire a industriei" nu se va produce atat de rapid si usor pe cat se crede".
Ceea ce a fost mai rau a trecut
Astfel, dupa cum arata aceste opinii divergente, perspectiva celor 500 miliarde de dolari din publicitatea la nivel global este "neobisnuit de intunecata", mai ales in conditiile in care in prima jumatate a anului 2009 s-a inregistrat o scadere a sumelor din advertising cu 2 cifre, in mai multe tari dezvoltate din acest punct de vedere. Totodata, multi dintre executivii companiilor de publicitate si analisti par sa cada de acord asupra faptului ca ceea ce a fost mai rau a trecut, dar ramane insa discutia referitoare la puterea, momentul si modul in care se va produce revenirea in piata.
"Nu este un salt mare, dar exista unele semne interesante", subliniaza Maurice Levy, CEO Publicis Groupe, una dintre cele mai mari companii din publicitate.
In acest context, se pare ca unul dintre motivele pentru care "precautia" este cuvantul de ordine din advertising este acela ca jucatorii din piata asteapta incredintarea bugetelor; de aceea, executivii si proprietarii din media se plang ca au prea putina vizibilitate imediata asupra perspectivelor financiare.
Aceasta situatie nu face decat sa complice gandirea celor din conducerea companiilor de media, intrucat ei continua "lupta" cu intrebarea referitoare la introducerea unei plati in schimbul accesului la continut sau pastrarea formei traditionale prin care sa se bazeze pe publicitate. In acest, sens mai multi analisti considera ca media traditionala nu va recastiga niciodata pierderile din perioada crizei.
"Daca industria publicitatii continua sa nu plateasca fiecare factura in parte, atunci consumatorul - direct sau indirect - va trebui sa se impuna", a declarat Zeiler. Editorii de ziare pun si ei in discutie ridicarea unor asa numite "ziduri de plata" pentru site-urile pe care le detin.
Soarta diferita a companiilor de media, pe de-o parte a celor care sunt majoritar dependente de publicitate si pe de alta, a celor care se bazeaza in principal pe vanzarile publicatiilor, este reflectata de rapoartele veniturilor publicate saptamana aceasta a colosilor media din Europa, Bertelsmann si Vivendi. Trebuie mentionat, in acest caz, ca Bertelsmann, detinatorul majoritar al RTL, a raportat o scadere de 30 de procente a profitului de operare si o cadere cu 6,5% a veniturilor totale pentru prima jumatate a 2009, in principal datorita declinului publicitatii. In acelasi timp, Vivendi, care este mai putin dependenta de publicitate, a inregistrat o majorare de 1 procent pentru profitul de operare si o crestere cu 17% a veniturilor totale.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor