Taxiurile nu mai au acces de miercuri in parcarile Aeroportului Otopeni
Data publicarii: 09-09-2009 | ActualitateTaxiurile nu mai au acces de miercuri in parcarile Aeroportului International Henri Coanda Bucuresti si este interzisa orice practica de abordare si preluare a clientilor in perimetrul aeroportuar, au anuntat reprezenatntii aeroportului.
Potrivit reprezentantilor Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti, accesul autoturismelor taxi in parcarile publice ale aeroportului se interzice incepand cu data de 10 septembrie, conform prevederilor art.1, al. 4 din Normele de aplicare a Legii nr. 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere.
De asemenea, este interzisa orice practica de abordare si preluare a clientilor in perimetrul aeroportuar de catre taximetristi sau interpusi, conform art. 3, al. 3 din acelasi act normativ.
"In 10 septembrie va fi publicat anuntul privind organizarea si desfasurarea procedurii de licitatie in vederea atribuirii permiselor de acces auto pentru desfasurarea activitatii de transport persoane in regim de taxi de la Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti", au declarat reprezentantii aeroportului.
Administratia fiecarui aeroport va selecta transportatorii autorizati in regim de taxi si va dispune masurile necesare interzicerii accesului taximetristilor cu autoturismele taxi in parcarile publice aferente terminalelor de pasageri, potrivit unui proiect de ordin al ministrului transporturilor.
Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a emis la inceputul lunii februarie proiectul de ordin pentru aplicarea prezentelor norme, ca fiecare administratie aeroportuara, prin serviciile sale specializate, sa organizeze, in functie de specificul sau teritorial, activitatea de transport de persoane in regim de taxi in incinta proprie, astfel incat sa se asigure transportul permanent de persoane intre localitatile de autorizare a transportatorilor autorizati si aeroport.
Astfel, administratia fiecarui aeroport, in functie de modul de organizare a incintei proprii, va identifica resursele necesare si va asigura amenajarea de statii de debarcare a persoanelor care sunt transportate la aeroport in regim de taxi, indiferent de localitatea de unde acestia sosesc. Durata de stationare in statiile de debarcare se va limita la maximum 5 minute, timp suficient si necesar exclusiv pentru debarcarea persoanelor transportate la aeroport, potrivit proiectului de ordin.
De asemenea, dupa operatiunea de debarcare, autovehiculul taxi va trebui sa paraseasca imediat si neconditionat statia de debarcare. Administratia fiecarui aeroport va amenaja o zona de grupare a autovehiculelor taxi in vederea parcarii temporare a acestora pana la intrarea in locul de asteptare pentru preluarea persoanelor de la aeroport. Acest loc va fi amenajat sub forma unui parc sau flux, care nu va fi situat in proximitatea terminalelor de pasageri.
In plus, administratia fiecarui aeroport va dispune masurile necesare interzicerii accesului tuturor taximetristilor cu autoturismele taxi in parcarile publice aferente terminalelor de pasageri. Permisul de acces auto va fi eliberat numai de catre administratia fiecarui aeroport si va putea fi suspendat/anulat numai de catre aceasta administratie, in conditiile nerespectarii regulamentului impus de fiecare aeroport.
De asemenea, permisul de acces auto va putea fi eliberat pentru o perioada de maximum 5 ani, insa vizarea acestuia va fi efectuata anual de catre administratia fiecarui aeroport.
Permisul de acces auto va fi obligatoriu afisat la loc vizibil si permanent pe parbrizul autovehiculului. Lista cu tarifele practicate va fi in mod obligatoriu afisata la loc vizibil si permanent la bordul fiecarui autovehicul taxi autorizat, pe exteriorul acestuia, precum si in locurile de asteptare, se mai arata in document.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză