Multinationalele aduc Telefonica in Romania
Data publicarii: 15-09-2009 | AfaceriOperatorul telecom spaniol Telefonica, al doilea jucator din Europa ca venituri si singurul dintre cele patru mari grupuri de profil la nivel continental care nu avea o prezenta directa in Romania, a anuntat deschiderea unui birou local, prin care va deservi, pentru inceput, multinationalele active pe piata romaneasca.
Spaniolii intra astfel pe o piata telecom in care France Telecom, Vodafone si Deutsche Telekom, marile grupuri rivale, isi disputa suprematia in conditiile unei rate de penetrare a telefoniei mobile de peste 130% si ale unei plafonari a veniturilor generate de serviciile de voce.
"Capacitatile tehnologice globale ale Telefonica ne permit sa furnizam rapid si eficient atat solutii fixe, cat si mobile companiilor multinationale din intreaga lume. Compania progreseaza bine si se dezvolta in concordanta cu strategia de extindere a prezentei si serviciilor catre clientii companii, deja anuntata din decembrie 2008", a declarat Matthew Key, presedinte si CEO al Telefonica Europe.
Miscarea Telefonica face parte din strategia de a deschide birouri in 15 tari in care compania nu avea o prezenta directa, la solicitarea multinationalelor partenere cu operatorul spaniol. Compania va dezvolta, ulterior deschiderii birourilor, o infrastructura IP MPLS, ce permite dezvoltarea unor retele virtuale, tehnologie pe baza careia isi va furniza serviciile.
La inceputul lunii septembrie, Catalin Marinescu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Comunicatii (ANCOM), declara pentru Business Standard ca, desi in prezent nu exista cerere pentru o noua licenta 3G, isi pastreaza ideea reorganizarii spectrului, pentru posibilitatea aparitiei unui nou jucator pe piata, nominalizand Telefonica drept potential nou-intrat.
"Se extinde astfel lista marilor grupuri internationale de telecomunicatii prezente in Romania. Intrarea unui mare jucator international pe piata romaneasca transmite un mesaj pozitiv cu privire la potentialul acestui sector. Sper ca acest punct de prezenta va permite Telefonica sa identifice oportunitati interesante pe piata romaneasca si ca in anii viitori vom vedea si investitii in infrastructura din partea acestui jucator", spune Marinescu, in urma anuntului oficial al spaniolilor.
Romania este piata in care Vodafone si Orange au avut cele mai mari scaderi ale veniturilor in T2 2009, raportat la operatiunile grupurilor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză