Multinationalele aduc Telefonica in Romania
Data publicarii: 15-09-2009 | AfaceriOperatorul telecom spaniol Telefonica, al doilea jucator din Europa ca venituri si singurul dintre cele patru mari grupuri de profil la nivel continental care nu avea o prezenta directa in Romania, a anuntat deschiderea unui birou local, prin care va deservi, pentru inceput, multinationalele active pe piata romaneasca.
Spaniolii intra astfel pe o piata telecom in care France Telecom, Vodafone si Deutsche Telekom, marile grupuri rivale, isi disputa suprematia in conditiile unei rate de penetrare a telefoniei mobile de peste 130% si ale unei plafonari a veniturilor generate de serviciile de voce.
"Capacitatile tehnologice globale ale Telefonica ne permit sa furnizam rapid si eficient atat solutii fixe, cat si mobile companiilor multinationale din intreaga lume. Compania progreseaza bine si se dezvolta in concordanta cu strategia de extindere a prezentei si serviciilor catre clientii companii, deja anuntata din decembrie 2008", a declarat Matthew Key, presedinte si CEO al Telefonica Europe.
Miscarea Telefonica face parte din strategia de a deschide birouri in 15 tari in care compania nu avea o prezenta directa, la solicitarea multinationalelor partenere cu operatorul spaniol. Compania va dezvolta, ulterior deschiderii birourilor, o infrastructura IP MPLS, ce permite dezvoltarea unor retele virtuale, tehnologie pe baza careia isi va furniza serviciile.
La inceputul lunii septembrie, Catalin Marinescu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Comunicatii (ANCOM), declara pentru Business Standard ca, desi in prezent nu exista cerere pentru o noua licenta 3G, isi pastreaza ideea reorganizarii spectrului, pentru posibilitatea aparitiei unui nou jucator pe piata, nominalizand Telefonica drept potential nou-intrat.
"Se extinde astfel lista marilor grupuri internationale de telecomunicatii prezente in Romania. Intrarea unui mare jucator international pe piata romaneasca transmite un mesaj pozitiv cu privire la potentialul acestui sector. Sper ca acest punct de prezenta va permite Telefonica sa identifice oportunitati interesante pe piata romaneasca si ca in anii viitori vom vedea si investitii in infrastructura din partea acestui jucator", spune Marinescu, in urma anuntului oficial al spaniolilor.
Romania este piata in care Vodafone si Orange au avut cele mai mari scaderi ale veniturilor in T2 2009, raportat la operatiunile grupurilor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut