TOP 10 Magazine care lipsesc din Romania
Data publicarii: 18-09-2009 | DiverseMajoritatea brandurilor occidentale cu preturi accesibile la care romanii visau in timpul comunismului sau in saracia anilor '90 au aparut intre timp, in tara noastra. Exista insa in continuare companii ale caror produse pot fi cumparate doar de pe net sau din magazine multibrand: H & M, Lee, Victoria's Secret, Campers, Old Navy si altele.
Topul Romania libera ia in discutie doar brandurile care comercializeaza produse de serie, adresate buzunarului mediu.In timpul comunismului, orice roman visa la o pereche de blugi "de la mama lor" americana - daca se putea de la Levi's. Coca-Cola sau Levi's au circulat intai ca imagini din reclamele revistelor occidentale ajunse in Romania, ca simboluri ale unei realitati opulente si inaccesibile. Anii '90 nu au adus insa mult asteptata invazie a brandurilor vestice, castigurile romanilor nefiind destul de mari incat sa faca rentabile toate produsele care seduceau mintile. Abia aparitia si extinderea mall-urilor in anii 2000 au adus acele branduri, in special de haine, adresate buzunarului occidental modest si mediu, in sfarsit devenite accesibile si romanului. Cu toate acestea, o multime de branduri au ramas chiar si acum pe dinafara, ele neavand, din varii motive, reprezentante in Romania: H & M, Lee, Victoria's Secret, Campers, Old Navy si altele.
H & M
Compania suedeza a facut legenda in Romania inca din anii '90 - prin hainele sale ieftine, colorate si foarte trendy - dar, cu toate astea, inca nu are un magazin in Romania (desi din 2007 se tot zvoneste ca va aparea unul). Are mai mult de 1700 magazine in 34 de tari, comercializand haine pentru barbati, femei, copii si in special adolescenti. Conceptul prin care suedezii au cucerit Europa si lumea e cel de "fast fashion" - haine ieftine facute imediat dupa "saptamanile modei" din toamna si primavara, care se adreseaza consumatorilor de "supermarket", cu venituri medii si modeste: tricouri cu 7 euro, genti cu 16 euro, pulovere cu 10 euro, rochite cu 15 euro. Pe de alta parte, compania scoate colectii in colaborare cu nume mari ale modei (Lagerfeld, R. Cavalli, Viktor& Rolf), ale caror preturi trec de 40 de euro.
Lee
Ca si Levi's, Lee are pedigree istoric, fiind tot un fel de "the original" jeansi din SUA (s-a infiintat in 1889). Accent pe linia clasica, "indigo" si pe modele largi. Preturile sunt asemanatoare cu cele de la Levi's, concurand pe acelasi segment de piata.
Victoria's Secret
Este un brand american de lenjerie, parte a puternicei companii Brands Limited, al carui obiect este, de asemenea, lenjeria. Se adreseaza buzunarului mediu (12 -16 dolari bikini), tintind publicul american de supermarket.
Banana Republic
Compania de haine, fondata in 1978, a fost initial branduita pe ideea de excentricitate exotica, dar, cand a fost achizitionata de Gap Inc (1983), a fost orientata spre segmentul de lux mainstream (cele mai scumpe produse din portofoliul Gap).
Camper
Companie spaniola care, pentru o scurta perioada, a avut un magazin in Bucuresti. Se remarca in special prin pantofii de dama fara toc, "eco" si confortabili, in culori tineresti si cu design-uri nonconformiste. Preturi pentru segmentul office (100 euro perechea).
Old Navy
Este o companie detinuta de Gap Inc, care produce haine pentru toate segmentele. Dintre diviziile Gap are cele mai mici preturi - dar nici liniile de moda nu stralucesc prin inventivitate sau indrazneala, ci printr-o linie cam atemporala si usor obosita.
Steve Madden
Compania americana este specializata pe incaltaminte pentru femei tinere, cu o linie foarte cool (chiar daca mai comercializeaza si incaltaminte pentru barbati si copii). Cizmele sunt intre 150 si 250 de dolari, pantofii la 100- 200 dolari.
Piperlime
Este una din ultimele divizii aparute ale Gap. Inc (din 2006), specializata pe incaltaminte si genti - pentru ambele sexe (plus copii). Brand cu nazuinte premium, in care chilipirurile inseamna un produs redus la 100 dolari.
Ugg
Brandul Ugg a fost rodul unei enorme controverse intre Deckers si cateva companii australiene. Cizmele Ugg sunt cizme din piele de oaie intoarsa, cu blana la interior, ce au explodat in moda la inceputul anilor 2000. Preturi intre 100 si 250 dolari (cu o medie de 150 dolari).
Tokidoki
Brand italian creat in 2005, inspirat de subculturile japoneze cool (manga, otaku, goth). Produce accesorii, incaltaminte, tricouri, figurine, toate inspirate de pop art-ul japonez. Preturi piperate - 28 dolari un tricou, 100-200 dolari o geanta, 150 pantalonii de dama.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut