Webstock 2009: Hi5-ul este OTV-ul Internetului romanesc
Data publicarii: 18-09-2009 | MediaLiderii de opinie se dau pe Twitter, cei care vor sa isi tina prietenii aproape, au firele legate la Facebook. Pe Hi5 se aduna, in schimb, cocalarii Romaniei.
Este distinctia intre utilizatorii de social media pe care o face Adina Madularea de la Daedalus Millward Brown inca din startul editiei din acest an Webstock, o conferinta care analizeaza tendintele din mediul online autohton. Reprezentantul Daedalus prezinta un studiu pe social media facul la nivel national.
Userii de Twitter sunt "early adopters, liderii de opinie, influentatorii, focusati pe social networking" spune Madularea, care competeaza ca twitteristii autohtoni sunt total diferiti de userii de Hi5. "Sunt mereu la curent, vor sa fie primii care vor sa afle lucruri, sunt orientati inspre realizarea de sine. Acestia nu cauta breaking news, ci vor sa gaseasca informatii din toate domeniile, vor sa isi rezolve probleme", le mai completeaza aceasta portretul utilizatorilor de Twitter.
Userii de Facebook, cealalta retea sociala cu mare priza la internauti in Romania, sunt ochi si urechi la ce spun userii de Twitter, insa sunt mai putin activi decat acestia (intra in retea cu precadere seara si in weekend). Sunt perceputi ca educati, young professionals, potrivit studiului Daedalus. "Acestia citesc bloguri, folosesc word of mouth atunci cand iau o decizie. Sunt focusati pe nevoia de apartenenta la un grup", ii descrie Madularea. Facebook este perceputa ca "reteaua care conteaza pentru mine, reteaua care imi respecta intimitatea, un instrument pentru managementul propriei imagini". Brandurile trebuie sa gaseasca solutii de a deveni prieteni cu utilizatorii de Facebook, indeamna Madularea.
Userii Hi5, o alta categorie raspandita in online-ul autohton, ii considera modele pe userii de Facebook, insa cred ca regulile de acolo sunt prea rigide. "Hi5-ul este OTV-ul Romaniei, in ochii specialistilor: locul cu cea mai mare audienta, insa de care lumea se fereste. Sunt considerati indecenti si superficiali", spune lucrurilor pe nume Madularea. Specialistul Daedalus avertizeaza, totusi, ca Hi5 poate fi pentru unii utilizatori un loc al nostalgiilor, unde regasesti prietenii din liceu.
Valorile retelelor sociale in ochii romanilor
- Twitter = realizare, dezvoltare
- Facebook = stabilitate, apartenenta
- Hi5 = orientare catre sine
Pentru companiile care vor sa se indrepte inspre o retea sau alta pentru a se promova, Madularea are cateva sfaturi: "Brandurile care ofera inovatie, statut, intelepciune, aleg Twitter. Cele care mizeaza pe ingrijire, apartenenta, protectie merg inspre Facebook. Brandurile care vorbesc despre rasfat personal, sexualitate, popular ar face bine sa intre pe Hi5".
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut