LukOil: Concurenta verifica posibile intelegeri intre companii in stabilirea pretului carburantilor
Data publicarii: 25-09-2009 | AfaceriReprezentantii LukOil Romania au declarat ca inspectiile inopinate derulate de Consiliul Concurentei la sediile principalilor agenti economici de pe piata petrolului vizeaza posibile intelegeri intre aceste companii in stabilirea pretului carburantilor.
"A fost destul de bizar acest control. Nici Procuratura nu vine asa cum a venit acum Consiliul Concurentei. Ei nu ne-au spus care este motivul pentru care au demarat aceste inspectii, insa este pentru prima data cand vin inopinat. Au mai venit in 2005 si deodata brusc in 2009", a declarat directorul general adjunct al LukOil Romania, Andrei Chirilescu.
Acesta a spus ca documentele comerciale cerute de autoritatea de concurenta au legatura cel mai probabil cu faptul ca ar exista suspiciunea ca intre retailerii petrolieri din tara (Petrom, Rompetrol, LukOil, MOL, OMV) ar fi intelegeri la stabilirea pretului carburantilor. "Oricum, documentele pe care ei le-au cerut le mai aveau deja. Noi suntem cu toate in regula, dar totdeauna a existat suspiciune la sectorul petrolier ca retailerii se inteleg intre ei", a mai spus Andrei Chirilescu.
Consiliul Concurentei (CC) a anuntat, joi, ca inspectorii autoritatii romane de concurenta au efectuat inspectii inopinate la sediile principalilor agenti economici de pe piata petrolului, pe care o investigheaza din anul 2005.
"Autoritatea de concurenta din Romania are in analiza aceasta piata inca din anul 2005, urmarind activitatea tuturor companiilor active in domeniu pe o perioada mai indelungata, tinand cont de dinamica si evolutiile din sectorul petrolier la nivel intern si international", se arata in comunicatul Consiliului Concurentei.
Conform acestuia, documentele si declaratiile ridicate in cadrul acestor inspectii se afla in analiza Consiliului Concurentei, in cadrul procedurii specifice investigatiei.
"Inspectia inopinata este un instrument utilizat de catre Consiliul Concurentei in cadrul investigatiilor declansate", se mai arata in comunicat.
Consiliul Concurentei precizeaza ca din luna septembrie a acestui an a adoptat noile Instructiuni privind aplicarea politicii de clementa.
Grupul petrolier LukOil, al doilea mare producator din Rusia, este prezent pe piata romaneasca prin subsidiara LukOil Romania, care detine peste 300 de benzinarii.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză