Porsche Bank: Clauzele contractuale depuncteaza oferta de credite auto
Data publicarii: 29-09-2009 | Finante-BanciPorsche Bank a reusit sa scoata pe piata unul dintre cele mai bune credite auto, din punct de vedere al costurilor. Insa lectura contractului reduce destul de mult entuziasmul initial, deoarece o serie de clauze contractuale diminueaza atractivitatea ofertei. Modul de ajustare a dobanzii si executarea silita sunt principalele puncte slabe identificate de Conso.ro.
Porsche Bank figureaza pe primele locuri in tabelele comparative cu credite auto de pe Conso.ro. DAE la creditele in euro trece cu putin de 11%. Produsul este extrem de avantajos, numai daca tinem cont ca alte banci ofera credite cu garantie imobiliara la acest cost.
Dobanda fixa se poate modifica
Impresia buna pe care o face oferta initiala este insa afectata de clauzele contractuale. Modul de ajustare a dobanzii ridica semne de intrebare. Mai intai, contractul prevede ca rata dobanzii este fixa, pentru ca, in alineatul urmator, sa se precizeze ca banca isi rezerva dreptul de a putea revizui rata dobanzii, in conditiile permise de lege, in functie de evolutia pietei financiar-bancare, precum si in functie de modificarile reglementarilor Bancii Nationale a Romaniei.
Prin urmare, cum se poate ca o dobanda fixa sa devina variabila? Si daca e variabila, care este mecanismul de ajustare, deoarece legea impune ca modificarea sa se faca doar in functie de rata de referinta interna sau de un indice monetar, mecanism care trebuie evidentiat in contract? Reprezentantii Porsche Bank ne-au raspuns ca "stipularea contractuala de mai sus este considerata de forta majora si nu a fost aplicata niciodata". Poate ca ar fi util ca acest text sa fie inclus pe viitor si in contracte.
Restantele de 30 de zile pot duce la executarea silita
Un alt aspect sesizat de Conso.ro este ca executarea silita se poate face in 30 de zile de la aparitia restantelor, conform clauzelor contractuale. De regula, bancile trec la executarea silita abia dupa 90 de zile de intarziere, iar dupa primele 30 de zile, doar raporteaza intarzierea la Biroul de Credit.
Cei de la Porsche Bank ne-au declarat ca "recuperarea autoturismelor de la clientii nostri reprezinta ultima optiune. Discutam cu fiecare client in parte si incercam sa venim cu solutii adaptate la nevoile lor inainte de a apela la aceasta varianta".
O alta clauza incomoda este ca o data ce ai luat credit de la Porsche Bank, nu mai poti lua credit de la alte institutii de credit, societati de leasing, alte cumparaturi cu plata in rate pe durata creditului auto fara aprobarea bancii. Aceasta conditie este inclusa in contract la capitolul cu obligatiile clientului.
O alta indatorire a clientului este sa apere drepturile bancii ce decurg din contract impotriva oricaror pretentii ale tertelor parti. Reprezentantii Porsche ne-au explicat ca "obligatiile clientului in acest caz se refera la bunele practici si la utilizarea responsabila a masinii". Poate ca ar fi mai bine pentru clienti daca aceasta formulare ar fi inclusa si in contract.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri