Bancile isi extind campul de lupta si mizeaza pe internet banking

Data publicarii: 05-10-2009 | Finante-Banci

Programul incarcat de lucru si extinderea retelelor de internet determina tot mai multi romani sa aleaga serviciile bancare online. Desi sunt inca privite cu reticenta, specialistii consultati de Business Standard spun ca acestea incep sa castige tot mai mult teren, deoarece au avantajul ca pot fi accesate oricand, iar pentru banci inseamna costuri reduse cu sucursalele.

O banca este avansata din punct de vedere al serviciilor atunci cand clientul nu trebuie sa ii calce pragul de foarte multe ori. De asemenea, orice sucursala aduce cheltuieli pentru banca. Cred ca pe viitor institutiile de credit vor mai avea sucursale doar in acele zone unde exista un interes ridicat, mai ales pe partea de clienti corporate. In rest, serviciile de internet banking vor continua sa castige teren, deoarece procesarea tranzactiilor este mai simpla, mai ieftina si mult mai eficienta atat pentru client, cat si pentru banca", a spus Marinel Burduja, prim-vicepresedinte al Raiffeisen Bank.

Constiente de avantajele pe care aceste servicii le aduc in materie de cheltuieli sau cozi la ghisee, bancile si-au diversificat oferta si au chiar oferte promotionale pentru cei care aleg internet bankingul. BCR, cea mai mare banca din Romania, ofera pentru transferurile interbancare efectuate prin serviciul Click 24Banking BCR o reducere de 75% fata de operatiunile efectuate la ghiseu. De asemenea, banca nu percepe comisioane pentru informatii personalizate furnizate clientilor, cum ar fi operatiunile de schimb valutar sau istoricul tranzactiilor (ultimele 90 de zile). Valoarea maxima a tranzactiilor ce pot fi efectuate prin Click 24Banking este de 10.000 euro per operatiune, sau echivalentul in lei, si clientul poate modifica sau anula, in mod direct, transferurile pe care le-a programat. Banca avea la finele lui august 621.000 de utilizatori ai serviciului de operatiuni prin Canale Alternative. Acesta cuprinde Click 24Banking BCR (internet banking) si Alo 24Banking BCR.

Oferta bancilor se adreseaza, de asemenea, si clientilor din sectorul intreprinderilor mici si mijlocii. Banca Transilvania ofera un abonament lunar de 20 de lei pentru clientii din categoria IMM, iar comisioanele pentru operatiunile derulate prin intermediul Internet Banking BT 24 sunt cu 10% mai reduse fata de cele percepute in cadrul unitatilor bancii. Toate informatiile si datele transmise prin intermediul aplicatiei oferite de banca sunt criptate. Banca avea la finele lunii septembrie aproximativ 110.000 de clienti pentru Internet Banking BT 24.

"Bancile si-au mai rafinat gama de servicii in materie de internet banking, insa rata de penetrare a acestora continua sa fie scazuta in Romania, comparativ cu alte tari din regiune. Tinerii au inceput sa fie tot mai interesati de utilizarea acestor produse bancare, mai ales odata cu extinderea serviciilor de internet. Au inceput sa realizeze ca este mult mai simplu si mai eficient sa foloseasca internet bankingul, mai ales din ratiuni de timp", a spus Gabriela Nistor, director executiv in cadrul Bancii Transilvania.

Volksbank, a treia banca din piata in functie de active, ofera comisioane mai ieftine cu 50% pentru cei care folosesc serviciul VB Direct si percepe o taxa lunara de administrare de 7 euro, pentru clientii persoane fizice, utilizatori ai acestui produs. Taxa este mai mare cu 2 euro in cazul companiilor. De asemenea, pentru tranzactiile interbancare cu sume ce nu depasesc 10.000 de lei se percepe un comision de 3 lei. Acesta creste pana la 17 lei, daca tranzactiile depasesc 50.000 lei. Banca avea 40.000 de clienti pentru serviciul VB Direct, la finele lui septembrie. Un studiu publicat anterior de GfK Romania arata ca utilizarea serviciilor de internet banking ar putea creste cu 15% pana in 2010, in randul companiilor mici din tara, si cu 12% pentru companiile medii si mari.

Integral in Business Standard