Adolescentii cred ca doar cei fara pile sunt loviti de criza
Data publicarii: Astazi, 08-10-2009 | ActualitateAdolescentii bucuresteni nu sunt constienti de o diminuare a veniturilor proprii sau a veniturilor familiale, cauzata de actuala criza economica, si nu percep o influenta directa a crizei in comportamentul de consum din grupul lor, fiind convinsi ca numai cei "fara pile sunt loviti de criza". Veniturile acestora provin de la parinti si sunt predominant legate de rezultatele la invatatura, iar anul 2009 nu a adus o modificare a acestui comportament al familiei. Ba mai mult, a introdus o nota de protectie fata de influentele negative ale crizei, protectie manifestata prin transmiterea sumara in familie a informatiilor despre criza economica.
Adolescentii recunosc ca familia le asigura venituri similare cu cele de anul trecut si ca nu au intampinat dificultati in indeplinirea dorintelor de vacanta in 2009. Pe perioada verii au avut parte de acelasi tip de vacanta, au petrecut timpul liber in aceleasi locuri ca si anul trecut si nu au resimtit niciun fel de schimbari de consum cauzate de criza in cercul lor de prieteni.
Adolescentii bucuresteni percep vag aspectele crizei economice (unii dintre ei nu identifica clar inceputul perioadei de criza economica) si spun ca loviti de criza sunt cei "fara pile" sau "ghinionisti". Informatiile despre criza financiara provin doar din discutiile adultilor si sunt cel mult motiv de glume in grupul lor de prieteni.
Cercetarea a fost realizata in randul adolescentilor din Bucuresti, respondentii incadrandu-se in categoria de varsta 12-17 ani, adica elevi in clasele VII-XI, provenind din toate categoriile sociale.
Adultii nu sunt, insa, la fel de optimisti. Potrivit celei mai recente cercetari realizate de IROSP, pesimismul populatiei urbane predomina si adanceste criza. Studiul arata ca 44 la suta dintre cei chestionati considera ca in tara lucrurile merg rau si ca situatia lor economica s-a inrautatit si va continua sa se inrautateasca. 21 la suta dintre cei chestionati sunt optimisti, iar 37 la suta nu au avut o opinie.
Studiul arata ca actuala criza afecteaza dur clasa de mijloc, segmentul cel mai important al societatii, ce reprezinta 50 la suta din populatia urbana ce are credite, are angajamente investitionale, isi bazeaza ascensiunea pe forte proprii si este condamnata la pierderea economiilor si a valorii activelor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025