Adolescentii cred ca doar cei fara pile sunt loviti de criza
Data publicarii: 08-10-2009 | ActualitateAdolescentii bucuresteni nu sunt constienti de o diminuare a veniturilor proprii sau a veniturilor familiale, cauzata de actuala criza economica, si nu percep o influenta directa a crizei in comportamentul de consum din grupul lor, fiind convinsi ca numai cei "fara pile sunt loviti de criza". Veniturile acestora provin de la parinti si sunt predominant legate de rezultatele la invatatura, iar anul 2009 nu a adus o modificare a acestui comportament al familiei. Ba mai mult, a introdus o nota de protectie fata de influentele negative ale crizei, protectie manifestata prin transmiterea sumara in familie a informatiilor despre criza economica.
Adolescentii recunosc ca familia le asigura venituri similare cu cele de anul trecut si ca nu au intampinat dificultati in indeplinirea dorintelor de vacanta in 2009. Pe perioada verii au avut parte de acelasi tip de vacanta, au petrecut timpul liber in aceleasi locuri ca si anul trecut si nu au resimtit niciun fel de schimbari de consum cauzate de criza in cercul lor de prieteni.
Adolescentii bucuresteni percep vag aspectele crizei economice (unii dintre ei nu identifica clar inceputul perioadei de criza economica) si spun ca loviti de criza sunt cei "fara pile" sau "ghinionisti". Informatiile despre criza financiara provin doar din discutiile adultilor si sunt cel mult motiv de glume in grupul lor de prieteni.
Cercetarea a fost realizata in randul adolescentilor din Bucuresti, respondentii incadrandu-se in categoria de varsta 12-17 ani, adica elevi in clasele VII-XI, provenind din toate categoriile sociale.
Adultii nu sunt, insa, la fel de optimisti. Potrivit celei mai recente cercetari realizate de IROSP, pesimismul populatiei urbane predomina si adanceste criza. Studiul arata ca 44 la suta dintre cei chestionati considera ca in tara lucrurile merg rau si ca situatia lor economica s-a inrautatit si va continua sa se inrautateasca. 21 la suta dintre cei chestionati sunt optimisti, iar 37 la suta nu au avut o opinie.
Studiul arata ca actuala criza afecteaza dur clasa de mijloc, segmentul cel mai important al societatii, ce reprezinta 50 la suta din populatia urbana ce are credite, are angajamente investitionale, isi bazeaza ascensiunea pe forte proprii si este condamnata la pierderea economiilor si a valorii activelor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare