In ce poti investi 10.000 de euro
Data publicarii: 12-10-2009 | AfaceriAfacerile deschise in franciza sunt la fel de afectate de criza ca orice alta activitate economica, in ciuda sprijinului acordat de catre francizor. Cu toate acestea, exista antreprenori care se mai incumeta sa porneasca un astfel de business. Cu o investitie initiala de 10.000 de euro, considerata una minima, acestia pot investi in deschiderea unei gogoserii cu nume consacrat, a unui magazin online, a unei agentii matrimoniale sau a unui after school.
Numai ca, pe langa costurile generate de pornirea unei afaceri, intreprinzatorul trebuie sa plateasca o serie de taxe si redevente, astfel incat o franciza nu mai pare a fi o solutie buna pe timp de criza.
Daca pana acum, rata anuala de esec al unei afaceri deschise in acest sistem era estimata la 20%, de la inceputul anului rata falimentului a atins si 80% in unele domenii, considerate cele mai profitabile in anii trecuti.
Imobiliarele si creditarea, pe butuci
Cele mai afectate francize, care pana la inceputul crizei aveau o rata de extindere anuala de peste 20 de unitati, sunt cele imobiliare, de brokeraj, de asigurari sau cele ale birourilor de creditare, a declarat pentru evz.ro directorul de programe in cadrul IMO Franchising Group, Eugen Driga.
Printre alte afaceri deschise in acest sistem si care au fost puse pe butuci de criza s-au mai numarat cele de resurse umane si recrutare, precum si cele de imbracaminte si accesorii.
"Franciza a fost zona anteprenoriala cea mai afectata de criza. Si asta pentru ca investitorii au un profil aparte: ei vor sa riste cat mai putin, iar riscul minim are costuri ridicate", precizeaza Driga, referindu-se la taxele si redeventele pe care un francizat trebuie sa le plateasca detinatorului francizei.
Start-up de 10.000 de euro
Chiar daca e criza, francizorul nu pare dispus sa micsoreze redeventele. Astfel ca, potrivit site-urilor de specialitate, afacerile la cheie care pot fi inchiriate cu o investitie initiala de 10.000 de euro, nu sunt multe la numar, majoritatea fiind branduri romanesti.
Pentru deschiderea unei gogoserii Dulce d'Or, antreprenorul va scoate din buzunar o taxa de franciza de 1.800 de euro, plus TVA, suma in care sunt incluse trainingul, manualul francizei si machetele pentru sigla.
Utilajul de fabricare a gogosilor se ofera in custodie, iar la sfarsitul perioadei contractuale, de patru ani, acesta intra in proprietatea francizatului.
Pe tot parcursul derularii contractului, antreprenorul va plati o redeventa lunara, in valoare de 1.000 lei, fara TVA.
O afacere online, respectiv un magazin sub sigla e-max.ro, are o taxa de intrare pe piata de 900 de euro, careia i se adauga redeventele anuale.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an