Rupert Murdoch vrea ca si motoarele de cautare sa plateasca pentru continut
Data publicarii: 13-10-2009 | MediaMagnatul de presa Rupert Murdoch si directorul executiv al agentiei Associated Press, Tom Curley, militeaza pentru introducerea sistemului de plata pentru continutul folosit de motoarele de cautare, care in prezent folosesc materiale jurnalistice fara a plati, potrivit The Guardian.
In deschiderea World Media Summit din Beijing, Murdoch si Curley au tinut discursuri in cadrul carora militau pentru introducerea sistemului de plata, avertizand ca anumite companii, precum Google, vor fi obligate sa plateasca pentru continutul editorial.
"Agregatorii si plagiatorii vor trebui sa plateasca in curand pentru folosirea continutului nostru. Dar daca nu profitam de miscarea spre continut platit, creatorii de continut vor fi cei care vor plati pretul decisiv, iar cleptomanii vor triumfa", a spus Murdoch, care a acuzat motoarele de cautare de furt.
Nici directorul AP nu a fost mai putin dur, amintind ca creatorii de continut au reactionat mai greu la exploatarea gratuita a stirilor. "Servicii web precum Wikipedia, YouTube sau Facebook au devenit destinatii preferate ale clientilor pentru stiri de ultima ora, inlocuind site-urile de stiri traditionale. Noi, creatorii de continut, trebuie sa actionam rapid si decisiv pentru a relua controlul asupra continutului nostru", spune Curley. Acesta a adaugat ca agregatori de continur precum motoarele de cautare si bloggerii "directioneaza" audienta si venituri de la creatorii de continut.
In urma cu cateva zile, Tom Curley anunta ca intentioneaza sa includa noi produse premium, care vor putea fi rezervate si date in exclusivitate, pentru cateva zeci de minute, unui anumit client.
Problemele ridicate de cei doi vin in contextul in care grupurile de presa din SUA si Marea Britanie au initiat o dezbatere ampla despre limita pana la care poate fi facut compromisul intre audienta pe scara larga si continut jurnalistic de calitate. Peste 500 de publicatii si-au anuntat intentia de a introduce un sistem de plata pentru editiile online, pe un portal unic initiat de grupul Journalism Online, care va fi lansat pentru a face fata concurentei neloiale din partea site-urile gratuite de stiri.
Informatiile facute publice de Journalism Online vin la putina vreme dupa ce magnatul australian Rupert Murdoch, detinatorul NewsCorp, a readus in actualitate problema platii pentru continutul de presa online. "Revolutia digitala a deschis canale noi si ieftine, dar nu a facut continutul gratuit", a fost premisa pe care a inaintat-o Murdoch, anuntand ca, din 2010, editiile online ale The Sun, The Times sau New York Post vor putea fi accesate doar in schimbul unei taxe.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri