Rupert Murdoch vrea ca si motoarele de cautare sa plateasca pentru continut
Data publicarii: 13-10-2009 | MediaMagnatul de presa Rupert Murdoch si directorul executiv al agentiei Associated Press, Tom Curley, militeaza pentru introducerea sistemului de plata pentru continutul folosit de motoarele de cautare, care in prezent folosesc materiale jurnalistice fara a plati, potrivit The Guardian.
In deschiderea World Media Summit din Beijing, Murdoch si Curley au tinut discursuri in cadrul carora militau pentru introducerea sistemului de plata, avertizand ca anumite companii, precum Google, vor fi obligate sa plateasca pentru continutul editorial.
"Agregatorii si plagiatorii vor trebui sa plateasca in curand pentru folosirea continutului nostru. Dar daca nu profitam de miscarea spre continut platit, creatorii de continut vor fi cei care vor plati pretul decisiv, iar cleptomanii vor triumfa", a spus Murdoch, care a acuzat motoarele de cautare de furt.
Nici directorul AP nu a fost mai putin dur, amintind ca creatorii de continut au reactionat mai greu la exploatarea gratuita a stirilor. "Servicii web precum Wikipedia, YouTube sau Facebook au devenit destinatii preferate ale clientilor pentru stiri de ultima ora, inlocuind site-urile de stiri traditionale. Noi, creatorii de continut, trebuie sa actionam rapid si decisiv pentru a relua controlul asupra continutului nostru", spune Curley. Acesta a adaugat ca agregatori de continur precum motoarele de cautare si bloggerii "directioneaza" audienta si venituri de la creatorii de continut.
In urma cu cateva zile, Tom Curley anunta ca intentioneaza sa includa noi produse premium, care vor putea fi rezervate si date in exclusivitate, pentru cateva zeci de minute, unui anumit client.
Problemele ridicate de cei doi vin in contextul in care grupurile de presa din SUA si Marea Britanie au initiat o dezbatere ampla despre limita pana la care poate fi facut compromisul intre audienta pe scara larga si continut jurnalistic de calitate. Peste 500 de publicatii si-au anuntat intentia de a introduce un sistem de plata pentru editiile online, pe un portal unic initiat de grupul Journalism Online, care va fi lansat pentru a face fata concurentei neloiale din partea site-urile gratuite de stiri.
Informatiile facute publice de Journalism Online vin la putina vreme dupa ce magnatul australian Rupert Murdoch, detinatorul NewsCorp, a readus in actualitate problema platii pentru continutul de presa online. "Revolutia digitala a deschis canale noi si ieftine, dar nu a facut continutul gratuit", a fost premisa pe care a inaintat-o Murdoch, anuntand ca, din 2010, editiile online ale The Sun, The Times sau New York Post vor putea fi accesate doar in schimbul unei taxe.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private