Rupert Murdoch vrea ca si motoarele de cautare sa plateasca pentru continut
Data publicarii: 13-10-2009 | MediaMagnatul de presa Rupert Murdoch si directorul executiv al agentiei Associated Press, Tom Curley, militeaza pentru introducerea sistemului de plata pentru continutul folosit de motoarele de cautare, care in prezent folosesc materiale jurnalistice fara a plati, potrivit The Guardian.
In deschiderea World Media Summit din Beijing, Murdoch si Curley au tinut discursuri in cadrul carora militau pentru introducerea sistemului de plata, avertizand ca anumite companii, precum Google, vor fi obligate sa plateasca pentru continutul editorial.
"Agregatorii si plagiatorii vor trebui sa plateasca in curand pentru folosirea continutului nostru. Dar daca nu profitam de miscarea spre continut platit, creatorii de continut vor fi cei care vor plati pretul decisiv, iar cleptomanii vor triumfa", a spus Murdoch, care a acuzat motoarele de cautare de furt.
Nici directorul AP nu a fost mai putin dur, amintind ca creatorii de continut au reactionat mai greu la exploatarea gratuita a stirilor. "Servicii web precum Wikipedia, YouTube sau Facebook au devenit destinatii preferate ale clientilor pentru stiri de ultima ora, inlocuind site-urile de stiri traditionale. Noi, creatorii de continut, trebuie sa actionam rapid si decisiv pentru a relua controlul asupra continutului nostru", spune Curley. Acesta a adaugat ca agregatori de continur precum motoarele de cautare si bloggerii "directioneaza" audienta si venituri de la creatorii de continut.
In urma cu cateva zile, Tom Curley anunta ca intentioneaza sa includa noi produse premium, care vor putea fi rezervate si date in exclusivitate, pentru cateva zeci de minute, unui anumit client.
Problemele ridicate de cei doi vin in contextul in care grupurile de presa din SUA si Marea Britanie au initiat o dezbatere ampla despre limita pana la care poate fi facut compromisul intre audienta pe scara larga si continut jurnalistic de calitate. Peste 500 de publicatii si-au anuntat intentia de a introduce un sistem de plata pentru editiile online, pe un portal unic initiat de grupul Journalism Online, care va fi lansat pentru a face fata concurentei neloiale din partea site-urile gratuite de stiri.
Informatiile facute publice de Journalism Online vin la putina vreme dupa ce magnatul australian Rupert Murdoch, detinatorul NewsCorp, a readus in actualitate problema platii pentru continutul de presa online. "Revolutia digitala a deschis canale noi si ieftine, dar nu a facut continutul gratuit", a fost premisa pe care a inaintat-o Murdoch, anuntand ca, din 2010, editiile online ale The Sun, The Times sau New York Post vor putea fi accesate doar in schimbul unei taxe.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an