Alo, cand va platiti restanta?
Data publicarii: 14-10-2009 | Finante-Banci"Buna ziua, ma numesc (prenume, nume) si reprezint compania (nume angajator). Va sun in legatura cu restanta pe care o inregistrati la banca (nume client)." Asa incepe "poezia" pe care trebuie sa "o recite" un recuperator de credite.
Tanar, absolvent al unei facultati cu profil economic, stilat, cu abilitati de comunicare si de negociere - acesta este profilul angajatului unei companii de recuperare de creante. Studiile economice nu reprezinta insa o conditie esentiala, pentru ca printre angajatii companiilor de recuperare se regasesc si absolventi de Drept sau de Psihologie.
"De regula, angajatii agentiilor de colectare de creante sunt fie proaspat absolventi de facultati cu profil economic, fie sunt studenti in ani terminali. Pentru cei mai multi dintre ei, acesta este primul loc de munca", spune Cristian Ionescu, director general Coface Romania si presedinte al Asociatiei de Management al Creantelor Comerciale (AMCC).
Cei mai multi dintre tinerii recuperatori lucreaza part-time, iar locul de munca din agentie este privit ca o posibila rampa de lansare spre sistemul bancar sau spre piata avocaturii. De altfel, un recuperator, fie el cu experienta sau nu, lucreaza intre patru si sase ore zilnic. Putini sunt cei care au un program de opt ore.
"Colegii din call-center nu pot vorbi non-stop la telefon. Exista reguli stricte de comunicare. Practic, se monitorizeaza atat calitatea discutiilor telefonice cu debitorii, cat si durata pauzelor", spune Alexandra Rusen, coordonator divizia B2C (Business to Consumer) in cadrul Coface.
Potrivit acesteia, venitul mediu al unui recuperator este de 300-350 de euro. Dar, aceasta suma reprezinta doar partea fixa a veniturilor, pentru ca acestia primesc si un bonus, in functie de sumele colectate.
"Exista echipe de agenti care au un target de atins pe sumele colectate, dar si pe calitatea comunicarii. Aproape jumatate din bonus este acordat pentru calitatea comunicarii. Aici se iau in calcul mai multi indicatori, cum ar fi numarul de telefoane date, timpul vorbit cu o persoana, corectitudinea comunicarii, numarul si durata pauzelor. Avem reguli stricte si riguroase in ceea ce priveste comunicarea cu debitorii", explica Rusen.
Cristian Ionescu spune ca un tanar recuperator beneficiaza de "calificare la locul de munca", pe o perioada cuprinsa intre doua saptamani si trei luni, in functie de exigentele angajatorului. Dupa acest interval, noului angajat i se aloca un mentor, iar perioada de instruire continua cu una "on the job". Cu alte cuvinte, un coleg cu experienta supervizeaza activitatea proaspatului recuperator de creante. Acest lucru se traduce, practic, prin ascultarea discutiilor telefonice pe care "invatacelul" le are cu debitorii. "Multi dintre ei au scripturi, respectiv scenarii dezvoltate ale posibilelor discutii, pentru a fi pregatiti pentru convorbirile telefonice", explica Ionescu.
Integral in Business Standard
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză