Cum renegociezi contractul la mobil?

Data publicarii: 15-10-2009 | Diverse

Daca nu mai esti multumit de cati bani dai pe factura la celular, operatorii GSM sunt dispusi sa-ti ofere un contract mai avantajos. Criza si concurenta din piata au obligat operatorii de telefonie mobila sa renegocieze contractele cu clientii, fie ca sunt persoane fizice sau companii.

Situatia economica dificila loveste si in bugetul destinat facturii lunare la telefonul mobil. Cum putini sunt cei care pot si vor sa renunte definitiv la celular, exista diferite cai pentru a-ti reduce valoarea facturii.

Primul pas de reducere a cheltuielilor lunare il reprezinta renegocierea contractului cu compania de telefonie mobila. Chiar daca operatorii nu recunosc faptul ca sunt dispusi sa faca multe compromisuri pentru a nu pierde un client fidel, datele din piata arata ca tot mai multe contracte au fost renegociate in avantajul utilizatorilor.

Etapele de negociere

Odata cu introducerea portabilitatii numerelor (adica schimbarea retelei, dar pastrarea numarului), zeci de mii de romani au migrat de la un operator la altul. Asa incat, in prezent, daca vrei sa iti portezi numarul de mobil la o alta companie, aproape sigur vei primi o contraoferta.

Atunci cand esti decis sa obtii un nou contract mai avantajos, poti lua legatura cu operatorul tau sa-l anunti ca nu-ti mai convin actualele tarife si ca ai de gand sa te portezi. Vei fi contactat de departamentul de relatii cu clientii, care va incerca sa te convinga cu noi avantaje.

Inainte de a le accepta oferta, ia legatura si cu ceilalti operatori din piata. Explica-le ca esti abonat la compania X, dar ca tarifele lor nu se mai potrivesc bugetului tau afectat de recesiune. Cu siguranta or sa incerce sa te convinga ca ofertele lor sunt cele mai bune. Astfel, inainte de a te decide vei avea un tablou complet al ofertelor din piata.

Batalia pe companii

Societatile comerciale care au abonamente pentru mai multe numere de telefon isi schimba operatorul atunci cand oferta li se pare dezavantajoasa.

Un exemplu este Gabriel Caloian, administratorul unei firme de distributie de materiale pentru constructii, care a incheiat in urma cu trei ani un abonament la Vodafone pentru cinci numere de telefon. Antreprenorul spune ca avea incluse in abonament 1.200 de minute nationale gratuite, prea putine pentru cei cinci membri ai grupului, motiv pentru care factura lunara nu scadea niciodata sub 1.100 de lei. 

"In urma cu doua luni le-am spus celor de la Vodafone ca factura este prea mare si ca pur si simplu nu imi mai permit sa o platesc si ca intentionez sa renunt la abonament. Au venit cu o contraoferta imediat", spune Gabriel.

Acum este multumit ca beneficiaza in continuare tot de cele 1.200 de minute nationale, dar acum acestea se reporteaza de la o luna la alta.

El a mai primit de la Vodafone 1.500 de minute gratuite in grup, tarife foarte mici la convorbirile in afara retelei, 200 de minute nationale bonus lunar si un discount de circa 15% la toata factura. In plus, Vodafone i-a mai oferit inca 800 de minute in schimbul unei taxe suplimentare de 100 de lei pe luna.

Integral in Adevarul