Carrefour a anuntat ca se retrage de pe piata din Rusia
Data publicarii: 16-10-2009 | InternationalGrupul francez Carrefour, al doilea retailer mondial, a anuntat ca vrea sa-si vanda activitatile din Rusia si sa paraseasca aceasta piata, din lipsa perspectivelor de crestere, relateaza AFP.
Directorul financiar al Carrefour, Pierre Bouchut, a declarat, intr-o conferinta de presa cu analistii, ca grupului nu are alte proiecte de vanzare de magazine, cu exceptia celor rusesti, pentru care costul de iesire nu ar trebui sa fie semnificativ. El a mai precizat ca activitatile Carrefour din Belgia ar putea sa-si revina.
Iesirea din Rusia - ce vizeaza vanzarea a doua hipermarketuri deschise in urma cu patru ani - "demonstreaza ca grupul Carrefour nu mai are mijloacele de a sustine costuri de deschidere importante, nici sa realizeze achizitii majore", a spus un analist, sub protectia anonimatului.
Frecventarea redusa a hipermarketurile sale franceze a adus Carrefour vanzari sub asteptari, iar grupul estimeaza ca profitul operational din 2009 va fi sub nivelul de 2,7-2,8 miliarde euro anuntat la finalul lunii iunie.
In trimestrul al treilea, grupul a inregistrat o cifra de afaceri de aproape 24,02 miliarde euro, sub asteptarile pietei. Directorul general al Carrefour, Lars Olofsson, a subliniat ca desi contextul actual este dificil pe pietele din Europa de Vest, grupul a reusit sa-si majoreze cota de piata in Franta, iar pietele emergente, in special cele din America Latina, au o activitate dinamica.
Carrefour a realizat in Europa de Vest o cifra de afaceri de 6,35 miliarde euro, in scadere cu 6,5%. In schimb, in America de Sud, vanzarile grupului au crescut cu 5% in trimestrul al treilea, la 3,37 miliarde euro. In Asia, cifra de afaceri a Carrefour a scazut cu 6,4%, la aproape 1,8 miliarde euro in trimestrul al treilea, in timp ce pietele emergente din Europa Mediteraneana (Polonia, Tunisia, Romania, Grecia) au afisat un declin de 4,6% al vanzarilor, pana la 2,1 miliarde euro.
In total, in trimestrul al treilea, Carrefour a deschis sau a cumparat 197 de magazine noi.
In Romania, Carrefour a inregistrat vanzari de 809 milioane euro in primele noua luni ale anului, in scadere cu 1,2% fata de perioada ianuarie-septembrie 2008, in vreme ce in trimestrul trei vanzarile au fost de 277 milioane euro, mai mici cu 11%, a anuntat retailerul francez. Carrefour este prezent in Romania prin 23 hipermarketuri.
Saptamana aceasta, Carrefour a fost condamnat la plata unei amenzi civile de 2 milioane euro de catre tribunalul comercial din Evry, care a decis ca grupul a facturat in mod disproportionat servicii oferite furnizorilor.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare