Niiu, ziarul al carui redactor sef este cititorul

Data publicarii: 19-10-2009 | Media

In contextul scaderii constante a tirajelor ziarelor ca urmare a migrarii cititorilor de pe print pe online, a lansa o noua publicatie pare o investitie extrem de riscanta, cu sanse minime de profitabilitate, scrie Der Spiegel.

Totusi, doi intreprinzatori germani, Wanja Oberhof si Hendrik Tiedemann, sunt dispusi sa-si incerce norocul pe aceasta piata, formula pe care mizeaza fiind una putin diferita de cea a unui ziar clasic: cotinutul ziarului va fi ales, in mare masura, de cititori.

Ziarul va aparea in noiembrie pe piata berlineza sub numele Niiu. Cele 24 de pagini vor fi umplute cu articole alese de cititori prin intermediul unui feed-back online. Ei pot opta pentru stiri aparute in principalele ziare germane si in alte 500 de site-uri partenere, subiectele fiind de la economie pana la sport.

In plus, Niiu a atras si sprijinul catorva publicatii americane imporante, precum The New York Times si Washington Times. Cititorii trebuie sa se logheze pe site-ul ziarului, Niiu, pana la 2.00 PM si sa aleaga pagina pe care vor sa o lucreze. Ziarul este livrat a doua zi la domiciliul abonatilor.

George Trifu