Raportul Bancii Mondiale despre protectia si educatia financiara a romanilor
Data publicarii: 19-10-2009 | Finante-BanciBanca Mondiala si Institutul Bancar Roman, in colaborare cu Reprezentanta Uniunii Europene la Bucuresti si cu sprijinul BNR si ARB, organizeaza Conference on the Diagnostic Review of Consumer Protection and Financial Capability in Romania, in cadrul careia va fi prezentat Raportul de evaluare al Bancii Mondiale cu privire la protectia si educatia consumatorilor de produse si servicii financiar-bancare din Romania. Evenimentul are loc la sediul IBR, pe 20.10.2009, ora 9.
Raportul a fost intocmit de o echipa condusa de Sue Rutledge - Regional Corporate Governance Consumer Protection Coordinator and Senior Private Sector Development Specialist in cadrul Bancii Mondiale, la cererea autoritatilor de reglementare din Romania, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului si Ministerul Finantelor Publice. Mai mult, Raportul a fost intocmit cu participarea Bancii Nationale a Romaniei, a Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private si a altor autoritati guvernamentale si non-guvernamentale din Romania.
In cadrul evenimentului vor avea loc dezbateri legate de evaluarile, concluziile si propunerile misiunii Bancii Mondiale care a efectuat o analiza-diagnostic detaliata privind protectia si educatia consumatorilor de produse si servicii financiare din Romania. Aceasta evaluare are la baza o serie de consultari si discutii avute de Misiunea Bancii Mondiale cu institutiile abilitate in acest domeniu din Romania, precum si cu Asociatia Romana a Bancilor, institutii financiar-bancare, organizatii neguvernamenale, mass media etc. Analiza-diagnostic prinsa in Raport face parte din cel de-al patrulea program sponsorizat de Banca Mondiala si destinat protectiei si educatiei consumatorului de servicii financiare in tarile in curs de dezvoltare.
Obiectivele Raportului de evaluare care va fi prezentat pentru prima data in tara noastra se concentreaza pe trei directii principale: 1. definirea unui set de reguli de bune practici privind protectia si educatia financiara a consumatorilor de servicii financiar-bancare; 2. prospectarea regulilor si practicilor utilizate in Romania in comparatie cu bunele practici internationale si 3. recomandari in privinta masurilor care ar trebui luate pentru a imbunatati protectia consumatorului si educatia financiara in Romania.
Proiectul finantat de Banca Mondiala propune institutiilor abilitate sa invete utilizatorii de produse si servicii financiare despre caracteristicile si riscurile aferente si cum sa le utilizeze in mod eficient. Pe masura ce institutiile financiare si-au extins activitatea in Romania, numarul si gradul de sofisticare al produselor au crescut, clientii fiind relativ slab informati sau pregatiti sa le utilizeze.
De aceea, masurile de educare financiara a consumatorilor au ca scop cresterea capacitatii populatiei de a lua decizii financiare fundamentale, astfel incat sa se reduca gradul de supraindatorare si sa creasca nivelul general de utilizare a serviciilor financiare in conditii de risc mai scazute, precum si educarea clientilor existenti sau potentiali si a unor categorii specifice cum ar fi tinerii, clientii aflati in dificultate financiara, utilizatorilor de carduri, clientii care isi cumpara prima locuinta, clientii cu venituri reduse etc.
Masurile de educare financiara a consumatorilor au in vedere instruirea, informarea si consilierea, realizate prin mijloace diferite de institutiile publice de invatamant, institutiile de reglementare, institutiile financiar-bancare, ONG-uri, mass media etc.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an