Mondenii cu vile in Baneasa au invins. Avioanele nu mai aterizeaza noaptea
Data publicarii: 21-10-2009 | ActualitateVedetele care si-au construit vile in apropierea Aeroportului Baneasa, unele chiar la cativa metri de pista, pot dormi linistite noaptea. De duminica, nici un avion mai mare de 50 de tone, adica cele folosite de companiile low-cost, nu va mai decola sau ateriza pe acest aeroport de la miezul noptii pana la sapte dimineata. Decizia actualei conduceri a aeroportului a starnit nemultumire in randul operatorilor aerieni low-cost, care au fost, la randul lor, nevoite sa se confrunte cu protestele pasagerilor, din cauza modificarii orelor de plecare si sosire. Autoritatile spun ca interdictia de a opera pe timpul noptii exista de ani buni, dar ca ea nu a fost respectata. Pe de alta parte, aceleasi autoritati admit cu jumatate de gura ca decizia a fost luata pentru a proteja somnul celor care locuiesc in zona.
N-am voit sa-ti tulbur somnul
"Este un aeroport situat in interiorul orasului, care se supune unor reglementari internationale specifice. Regulamentul exista de mai mult timp, dar nu se respecta. Masura este necesara pentru protectia fonica a oamenilor care locuiesc in zona", a declarat pentru Gandul secretarul de stat in Ministerul Transporturilor Marin Anton, responsabil cu transporturile aeriene.
Si totusi, "oamenii care locuiesc in zona" nu au fost obligati de nimeni sa se mute chiar langa aeroport. Mai mult, atunci cand au obtinut avizul din partea Autoritatii Aeronautice Civile, care le-a permis ridicarea constructiei in zona de servitute aeriana, au fost pusi sa semneze ca au luat la cunostinta despre existenta zgomotului cauzat de aeronave.
Directorul general al aeroportului Baneasa Aurel Vlaicu, George Mihalcea, confirma spusele secretarului de stat, spunand ca interdictia de a decola si ateriza pe timpul noptii dateaza cel putin din 2004. "Se putea opera noaptea numai cu aprobarea directorului general, dar eu nu am gasit nici o aprobare scrisa. Daca cineva s-a invatat sa treaca pe rosu pentru ca-l cunoaste pe militian, sa nu se supere ca, atunci cand se schimba militianul nu mai poate face acest lucru. Decizia a fost luata pe baza masuratorilor de zgomot facute de specialistii de la Incerc", a declarat Mihalcea pentru Gandul. Pe de alta parte, si el a precizat ca proprietarii vilelor au dat semnatura ca nu-i deranjeaza zgomotul. In caz de intarziere, avioanelor nu li se va refuza insa aterizarea, chiar si noaptea, insa vor plati taxe ceva mai mari.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025