Mondenii cu vile in Baneasa au invins. Avioanele nu mai aterizeaza noaptea
Data publicarii: 21-10-2009 | ActualitateVedetele care si-au construit vile in apropierea Aeroportului Baneasa, unele chiar la cativa metri de pista, pot dormi linistite noaptea. De duminica, nici un avion mai mare de 50 de tone, adica cele folosite de companiile low-cost, nu va mai decola sau ateriza pe acest aeroport de la miezul noptii pana la sapte dimineata. Decizia actualei conduceri a aeroportului a starnit nemultumire in randul operatorilor aerieni low-cost, care au fost, la randul lor, nevoite sa se confrunte cu protestele pasagerilor, din cauza modificarii orelor de plecare si sosire. Autoritatile spun ca interdictia de a opera pe timpul noptii exista de ani buni, dar ca ea nu a fost respectata. Pe de alta parte, aceleasi autoritati admit cu jumatate de gura ca decizia a fost luata pentru a proteja somnul celor care locuiesc in zona.
N-am voit sa-ti tulbur somnul
"Este un aeroport situat in interiorul orasului, care se supune unor reglementari internationale specifice. Regulamentul exista de mai mult timp, dar nu se respecta. Masura este necesara pentru protectia fonica a oamenilor care locuiesc in zona", a declarat pentru Gandul secretarul de stat in Ministerul Transporturilor Marin Anton, responsabil cu transporturile aeriene.
Si totusi, "oamenii care locuiesc in zona" nu au fost obligati de nimeni sa se mute chiar langa aeroport. Mai mult, atunci cand au obtinut avizul din partea Autoritatii Aeronautice Civile, care le-a permis ridicarea constructiei in zona de servitute aeriana, au fost pusi sa semneze ca au luat la cunostinta despre existenta zgomotului cauzat de aeronave.
Directorul general al aeroportului Baneasa Aurel Vlaicu, George Mihalcea, confirma spusele secretarului de stat, spunand ca interdictia de a decola si ateriza pe timpul noptii dateaza cel putin din 2004. "Se putea opera noaptea numai cu aprobarea directorului general, dar eu nu am gasit nici o aprobare scrisa. Daca cineva s-a invatat sa treaca pe rosu pentru ca-l cunoaste pe militian, sa nu se supere ca, atunci cand se schimba militianul nu mai poate face acest lucru. Decizia a fost luata pe baza masuratorilor de zgomot facute de specialistii de la Incerc", a declarat Mihalcea pentru Gandul. Pe de alta parte, si el a precizat ca proprietarii vilelor au dat semnatura ca nu-i deranjeaza zgomotul. In caz de intarziere, avioanelor nu li se va refuza insa aterizarea, chiar si noaptea, insa vor plati taxe ceva mai mari.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private