Mondenii cu vile in Baneasa au invins. Avioanele nu mai aterizeaza noaptea
Data publicarii: 21-10-2009 | ActualitateVedetele care si-au construit vile in apropierea Aeroportului Baneasa, unele chiar la cativa metri de pista, pot dormi linistite noaptea. De duminica, nici un avion mai mare de 50 de tone, adica cele folosite de companiile low-cost, nu va mai decola sau ateriza pe acest aeroport de la miezul noptii pana la sapte dimineata. Decizia actualei conduceri a aeroportului a starnit nemultumire in randul operatorilor aerieni low-cost, care au fost, la randul lor, nevoite sa se confrunte cu protestele pasagerilor, din cauza modificarii orelor de plecare si sosire. Autoritatile spun ca interdictia de a opera pe timpul noptii exista de ani buni, dar ca ea nu a fost respectata. Pe de alta parte, aceleasi autoritati admit cu jumatate de gura ca decizia a fost luata pentru a proteja somnul celor care locuiesc in zona.
N-am voit sa-ti tulbur somnul
"Este un aeroport situat in interiorul orasului, care se supune unor reglementari internationale specifice. Regulamentul exista de mai mult timp, dar nu se respecta. Masura este necesara pentru protectia fonica a oamenilor care locuiesc in zona", a declarat pentru Gandul secretarul de stat in Ministerul Transporturilor Marin Anton, responsabil cu transporturile aeriene.
Si totusi, "oamenii care locuiesc in zona" nu au fost obligati de nimeni sa se mute chiar langa aeroport. Mai mult, atunci cand au obtinut avizul din partea Autoritatii Aeronautice Civile, care le-a permis ridicarea constructiei in zona de servitute aeriana, au fost pusi sa semneze ca au luat la cunostinta despre existenta zgomotului cauzat de aeronave.
Directorul general al aeroportului Baneasa Aurel Vlaicu, George Mihalcea, confirma spusele secretarului de stat, spunand ca interdictia de a decola si ateriza pe timpul noptii dateaza cel putin din 2004. "Se putea opera noaptea numai cu aprobarea directorului general, dar eu nu am gasit nici o aprobare scrisa. Daca cineva s-a invatat sa treaca pe rosu pentru ca-l cunoaste pe militian, sa nu se supere ca, atunci cand se schimba militianul nu mai poate face acest lucru. Decizia a fost luata pe baza masuratorilor de zgomot facute de specialistii de la Incerc", a declarat Mihalcea pentru Gandul. Pe de alta parte, si el a precizat ca proprietarii vilelor au dat semnatura ca nu-i deranjeaza zgomotul. In caz de intarziere, avioanelor nu li se va refuza insa aterizarea, chiar si noaptea, insa vor plati taxe ceva mai mari.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare