Mondenii cu vile in Baneasa au invins. Avioanele nu mai aterizeaza noaptea
Data publicarii: 21-10-2009 | ActualitateVedetele care si-au construit vile in apropierea Aeroportului Baneasa, unele chiar la cativa metri de pista, pot dormi linistite noaptea. De duminica, nici un avion mai mare de 50 de tone, adica cele folosite de companiile low-cost, nu va mai decola sau ateriza pe acest aeroport de la miezul noptii pana la sapte dimineata. Decizia actualei conduceri a aeroportului a starnit nemultumire in randul operatorilor aerieni low-cost, care au fost, la randul lor, nevoite sa se confrunte cu protestele pasagerilor, din cauza modificarii orelor de plecare si sosire. Autoritatile spun ca interdictia de a opera pe timpul noptii exista de ani buni, dar ca ea nu a fost respectata. Pe de alta parte, aceleasi autoritati admit cu jumatate de gura ca decizia a fost luata pentru a proteja somnul celor care locuiesc in zona.
N-am voit sa-ti tulbur somnul
"Este un aeroport situat in interiorul orasului, care se supune unor reglementari internationale specifice. Regulamentul exista de mai mult timp, dar nu se respecta. Masura este necesara pentru protectia fonica a oamenilor care locuiesc in zona", a declarat pentru Gandul secretarul de stat in Ministerul Transporturilor Marin Anton, responsabil cu transporturile aeriene.
Si totusi, "oamenii care locuiesc in zona" nu au fost obligati de nimeni sa se mute chiar langa aeroport. Mai mult, atunci cand au obtinut avizul din partea Autoritatii Aeronautice Civile, care le-a permis ridicarea constructiei in zona de servitute aeriana, au fost pusi sa semneze ca au luat la cunostinta despre existenta zgomotului cauzat de aeronave.
Directorul general al aeroportului Baneasa Aurel Vlaicu, George Mihalcea, confirma spusele secretarului de stat, spunand ca interdictia de a decola si ateriza pe timpul noptii dateaza cel putin din 2004. "Se putea opera noaptea numai cu aprobarea directorului general, dar eu nu am gasit nici o aprobare scrisa. Daca cineva s-a invatat sa treaca pe rosu pentru ca-l cunoaste pe militian, sa nu se supere ca, atunci cand se schimba militianul nu mai poate face acest lucru. Decizia a fost luata pe baza masuratorilor de zgomot facute de specialistii de la Incerc", a declarat Mihalcea pentru Gandul. Pe de alta parte, si el a precizat ca proprietarii vilelor au dat semnatura ca nu-i deranjeaza zgomotul. In caz de intarziere, avioanelor nu li se va refuza insa aterizarea, chiar si noaptea, insa vor plati taxe ceva mai mari.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri