De ce isi face netul reclama pe TV
Data publicarii: 26-10-2009 | MediaUn posibil raspuns dat de reprezentantii agentiilor digitale si de media este acela ca TV-ul ramane principalul canal atunci cand se urmareste cresterea notorietatii. Iar migrarea audientei catre online incepe sa schimbe regulile jocului de planificare.
In ultima vreme, in calupurile publicitare incep sa-si faca loc, printre detergenti, iaurturi si sampoane, produsele online, iar obiectivul este cresterea interactiunii cu brandul. "Ca advertiseri, eram invatati sa ne cumparam audienta: trimiteam mesajul catre marele public folosind mass-media, TV-ul fiind dominant. Acum, TV-ul incepe sa piarda teren pentru ca targetul «se da» si pe net. Aici nu mai putem arunca mesajul in masa. S-a incercat o vreme prin bannere, si inca se mai incearca pe la noi, dar rezultatele sunt nesatisfacatoare", spune Carmen Sterian, client service director OgilvyInteractive.
Si, potrivit acesteia, cea mai sigura modalitate de a obtine audienta maxima pe internet este sa determini consumatorul sa-ti promoveze ad-urile, materialele. Altfel spus, sa-l convingi si sa-ti creezi propria audienta in loc s-o cumperi. "TV-ul iti ofera brand awareness in special, iar online-ul iti duce mesajul mai departe, ii adauga valoare, ofera brand experience, interactiune, libertate de exprimare, buzz", mai spune Sterian.
Potrivit lui Bogdan Prajisteanu, managing director al agentiei Mediaedge:cia, un prim motiv al comunicarii pe TV a produselor online este acela ca, pentru a-si dezvolta businessul, clientii au nevoie de o notorietate crescuta. Si, odata obtinuta in mediul offline, aceasta poate fi fructificata in mediul online cu usurinta, mai ales pentru ca in-ter-netul nu mai e perceput ca un mediu de nisa. Un alt motiv ar fi, in opinia acestuia, costurile mici pe care televiziunea inca le ofera in raport cu alte medii, mai ales in conditiile de agresivitate crescuta in perioada de criza pe care o traversam. "Clientii care pana de curand aveau businessuri offline - spre exemplu, jocuri de noroc in cazinouri - au acum posibilitatea sa-si extinda afacerea de la o piata locala catre o piata internationala, pe masura cresterii penetrarii internetului, iar TV-ul, prin crearea notorietatii, ajuta la aceasta crestere", a explicat Prajisteanu.
Integral in Business Standard
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall