Urmatorul val, masinile ultra-low cost
Data publicarii: 25-11-2009 | AutoDupa Tata Motors, si alti producatori auto se pregatesc sa lanseze curand modele care sa-l concureze pe micul Nano.
Criza globala care a lovit puternic piata auto, necesitatea de a face economii la carburanti, dar si problemele de mediu sunt factori care vor influenta decisiv industria de autovehicule in viitor, deschizand calea masinilor mici. Competitia se va amplifica indeosebi pe segmentul low cost si chiar ultra-low cost.
Potrivit estimarilor companiei de consultanta A.T. Kearney, segmentul de masini mici cu cost redus va avea cea mai mare rata de crestere, urmand a se dezvolta la nivel global cu peste 500% pana in 2020. In aceste conditii, producatorii mari vor tinti agresiv acest segment, nu numai pentru a indeplini cerintele venite dinspre consumatori, dar si pentru a supravietui.
Pe pietele dezvoltate cum este Europa, segmentul low cost se refera la modele gen Ford Ka, Renault Clio sau Smart Coupe. Pe nisa ultra-low cost, dupa primul pas facut anul acesta de indienii de la Tata Motors cu modelul Tata Nano, comercializat de la 2.200 dolari, si alti producatori auto si-au anuntat planuri si milare.
De pilda, alianta Renault-Nissan, in parteneriat cu indienii de la Bajaj, vrea sa scoata pe piata in 2011 o masina aproape la fel de ieftina ca Nano. Masini ultra-low cost vor sa lanseze in 2010 si cei de la Volkswagen, iar Toyota in 2011, respectiv Hyundai, in 2012.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private