Femeile, mai afectate de criza economica decat barbatii
Data publicarii: 01-12-2009 | ActualitateEfectele crizei economice au afectat aproape 40% dintre romani, din acest procent femeile avand cea mai mare pondere, arata un studiu realizat de Mednet Marketing Research Center. Potrivit cercetarii, recesiunea si efectele negative ale acesteia sunt din ce in ce mai prezente in vietile romanilor, 17,1% dintre acestia afirmand ca sunt afectati "intr-o foarte mare masura", iar 19,3% "in mare masura". Un esantion de 12,3% dintre respondenti au afirmat ca, in acest an, criza nu i-a afectat deloc.
Comparativ cu inceputul anului 2009, procentul celor care se declara afectati "in foarte mare" si "mare masura" de criza este in crestere, de la 28,6%, in februarie, la 36,4%, in noiembrie 2009, in timp ce procentul celor care sunt afectati "in mica masura" sau "deloc" este in scadere - de la 38,7 la 26,6%.
Studiul arata ca femeile cu varsta cuprinsa intre 55 si 65 de ani, cu un nivel de educatie "sub liceu" si un venit mai mic de 1.500 de lei/familie, sunt cele mai afectate de criza economica.
La nivel de familie, cele mai grele momente in perioada de criza au fost reprezentate de: pierderea locului de munca de catre cel putin un membru de familie (22,4%), reducerea salariului sau a castigurilor salariale ale sotului sau ale unui alt membru de familie (43,9%), pierderea sau diminuarea beneficiilor extra-salariale (20,7%) si cresterea ratelor din cauza devalorizarii leului (22,8%).
In acelasi timp, participantii la studiu au mentionat si alte efecte ale recesiunii, precum: cresterea preturilor, lipsa comenzilor sau inchiderea firmei, pensia mica in raport cu cheltuielile, inghetarea si intarzierea platii salariilor, devalorizarea leului si aparitia conceptului de prudenta. In ceea ce priveste comportamentul de consum al romanilor, datele cercetarii releva ca 71,2% dintre cei chestionati si-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine.
La polul opus, 28,8% dintre romani au declarat ca nu si-au modificat comportamentul de consum, in aceasta categorie fiind inclusi tinerii fara copii, cu studii superioare si care au venituri de peste 3.000 lei/familie.
Studiul a fost realizat, telefonic, in Bucuresti si orasele cu peste 100.000 de locuitori, in perioada 16-23 noiembrie 2009, pe un esantion de 854 persoane cu varste cuprinse in intervalul 18-65 ani. Marja de eroare a studiului este de +/-3,35%.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri