Cererea pentru diamante a crescut usor in an de criza
Data publicarii: 04-12-2009 | AfaceriCriza a afectat piata luxului in acest an, principalii jucatori de pe acest segment vorbind despre o scadere a vanzarilor cu pana la 40%.
"Prima parte din acest an a fost dificila, vanzarile fiind diminuate cu aproximativ 15% fata de anul trecut. Am recuperat in S2 si speram sa incheiem anul cu o cifra de afaceri la nivelul lui 2008. De altfel, putem constata ca pentru diamante cererea a crescut usor in acest an, fata de anul trecut, bijuteriile de lux fiind investitii sigure pe timp de criza", a declarat pentru Business Standard, Andreea Ionita-Loukas, manager Micri Gold, companie cu afaceri de 3,7 mil. euro anul trecut.
Un alt jucator important in piata luxului, Helvetansa, vorbeste despre vanzari mai mici cu 40% in acest an. Daca, anul trecut, cel mai scump ceas vandut de Helvetansa a fost un Turbillon Relatif, produs de Piaget, cu 220.000 de euro, in S1 din acest an, cea mai importanta comanda a producatorului elvetian a fost un ceas Daniel Roth, de 85.000 de euro. O tendinta comuna a jucatorilor din industria luxului a vizat extinderea.
Micri Gold a inaugurat cel mai mare showroom multibrand, cu piese si colectii unicat Chopard, Bvlgari, Damiani, Schoeffel, Gianni Lazzaro, Claudio Fiorentino, investitia fiind de 1 mil. lei. Preturile bijuteriilor variaza intre 400 lei, un accesoriu Chopard, si cateva sute de mii de lei pentru produsele unicat. In septembrie, Helvetansa a deschis primul magazin multibrand tot pe Calea Victoriei, in urma unei investitii de un milion de euro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an