Cererea pentru diamante a crescut usor in an de criza
Data publicarii: 04-12-2009 | AfaceriCriza a afectat piata luxului in acest an, principalii jucatori de pe acest segment vorbind despre o scadere a vanzarilor cu pana la 40%.
"Prima parte din acest an a fost dificila, vanzarile fiind diminuate cu aproximativ 15% fata de anul trecut. Am recuperat in S2 si speram sa incheiem anul cu o cifra de afaceri la nivelul lui 2008. De altfel, putem constata ca pentru diamante cererea a crescut usor in acest an, fata de anul trecut, bijuteriile de lux fiind investitii sigure pe timp de criza", a declarat pentru Business Standard, Andreea Ionita-Loukas, manager Micri Gold, companie cu afaceri de 3,7 mil. euro anul trecut.
Un alt jucator important in piata luxului, Helvetansa, vorbeste despre vanzari mai mici cu 40% in acest an. Daca, anul trecut, cel mai scump ceas vandut de Helvetansa a fost un Turbillon Relatif, produs de Piaget, cu 220.000 de euro, in S1 din acest an, cea mai importanta comanda a producatorului elvetian a fost un ceas Daniel Roth, de 85.000 de euro. O tendinta comuna a jucatorilor din industria luxului a vizat extinderea.
Micri Gold a inaugurat cel mai mare showroom multibrand, cu piese si colectii unicat Chopard, Bvlgari, Damiani, Schoeffel, Gianni Lazzaro, Claudio Fiorentino, investitia fiind de 1 mil. lei. Preturile bijuteriilor variaza intre 400 lei, un accesoriu Chopard, si cateva sute de mii de lei pentru produsele unicat. In septembrie, Helvetansa a deschis primul magazin multibrand tot pe Calea Victoriei, in urma unei investitii de un milion de euro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut