Prin unitatile bancare de la parterul blocurilor bate vantul
Data publicarii: 06-12-2009 | Finante-BanciGoana dupa credite si aglomeratia din filialele bancilor comerciale in perioada dinainte de criza au ramas doar un vis frumos pentru sefii de sucursale. In prezent, in unitatile bancare amenajate la parter de bloc bate vantul. Nici picior de client nu mai calca prin sucursale, iar angajatii s-au injumatatit. Totodata, dupa expansiunea fulminanta a unitatilor bancare, asistam la inchiderea multora dintre acestea, pe motiv ca nu mai sunt rentabile.
"Pana sa vina criza de-abia reuseam sa fac fata clientilor, ramaneam peste program sa-mi termin task-urile. In prezent, trec zile intregi in care, practic, nu am ce face. In 2007 eram sase angajati pe postul de ofiter de credite, in prezent am mai ramas doar doi. In sensul in care merg lucrurile, ne este frica sa nu ne trezim ca se inchide filiala si ca ramanem fara loc de munca", a declarat angajatul unei filiale bancare. Acesta a adaugat ca lansarea programului "Prima Casa" a fost ca o gura de oxigen, multi tineri venind sa se intereseze de cum pot obtine un credit garantat de stat. "Daca in vara tot mai aveam clienti care veneau sa ceara informatii despre credite prin programul "Prima Casa", in ultimele doua luni de-abia daca mai vin cativa. Oricum, majoritatea nu se incadrau in norme pentru a putea obtine un imprumut, cu atat mai mult cu cat analiza fiecarui client se face mult mai in detaliu, durand chiar o luna jumatate, doua", a adaugat angajatul bancii.
Analistii economici sustin ca singura vina pentru aceasta situatie apartine bancilor, care nu au incercat sa preia o parte din riscurile crizei prin diminuarea marjei de profit si pastrarea in limite acceptabile a dobanzilor si comisioanelor.
"Daca pe segmentul creditelor este o cadere, aceasta reprezinta fructul politicii duse de insasi bancile comerciale, care au preferat sa pastreze dobanzile mari la credite. Bancile nu au acceptat sa preia o parte din riscurile crizei, politica lor a fost de mentinere a marjei de profit, transferand intregul risc asupra clientului, marind dobanzile si comisioanele in mod deschis sau in mod ascuns", a declarat Ilie Serbanescu, analist economic.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an