Prin unitatile bancare de la parterul blocurilor bate vantul
Data publicarii: 06-12-2009 | Finante-BanciGoana dupa credite si aglomeratia din filialele bancilor comerciale in perioada dinainte de criza au ramas doar un vis frumos pentru sefii de sucursale. In prezent, in unitatile bancare amenajate la parter de bloc bate vantul. Nici picior de client nu mai calca prin sucursale, iar angajatii s-au injumatatit. Totodata, dupa expansiunea fulminanta a unitatilor bancare, asistam la inchiderea multora dintre acestea, pe motiv ca nu mai sunt rentabile.
"Pana sa vina criza de-abia reuseam sa fac fata clientilor, ramaneam peste program sa-mi termin task-urile. In prezent, trec zile intregi in care, practic, nu am ce face. In 2007 eram sase angajati pe postul de ofiter de credite, in prezent am mai ramas doar doi. In sensul in care merg lucrurile, ne este frica sa nu ne trezim ca se inchide filiala si ca ramanem fara loc de munca", a declarat angajatul unei filiale bancare. Acesta a adaugat ca lansarea programului "Prima Casa" a fost ca o gura de oxigen, multi tineri venind sa se intereseze de cum pot obtine un credit garantat de stat. "Daca in vara tot mai aveam clienti care veneau sa ceara informatii despre credite prin programul "Prima Casa", in ultimele doua luni de-abia daca mai vin cativa. Oricum, majoritatea nu se incadrau in norme pentru a putea obtine un imprumut, cu atat mai mult cu cat analiza fiecarui client se face mult mai in detaliu, durand chiar o luna jumatate, doua", a adaugat angajatul bancii.
Analistii economici sustin ca singura vina pentru aceasta situatie apartine bancilor, care nu au incercat sa preia o parte din riscurile crizei prin diminuarea marjei de profit si pastrarea in limite acceptabile a dobanzilor si comisioanelor.
"Daca pe segmentul creditelor este o cadere, aceasta reprezinta fructul politicii duse de insasi bancile comerciale, care au preferat sa pastreze dobanzile mari la credite. Bancile nu au acceptat sa preia o parte din riscurile crizei, politica lor a fost de mentinere a marjei de profit, transferand intregul risc asupra clientului, marind dobanzile si comisioanele in mod deschis sau in mod ascuns", a declarat Ilie Serbanescu, analist economic.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză