Smart banking-ul, urmatoarea frontiera a online banking-ului
Data publicarii: 10-12-2009 | Finante-BanciPenetrarea rapida a Internetului si impunerea sa ca pricipal mijloc de comunicare a dus la dezvoltarea unor servicii colaterale. Majoritatea industriilor au profitat de noile tehnologii si le-au pus la lucru fie pentru maximizarea, fie pentru facilitarea afacerilor.
Unul dintre domeniile care a exploatat din plin resursele oferite de Internet a fost cel bancar. De cativa ani toate bancile care se respecta ofera servicii de internet banking prin care clientii isi pot administra intr-un mod mult mai facil propriile conturi.
Mai recent, o serie de intreprinzatori au vazut noi oportunitati pe aceasta piata. Firme precum Yodlee sau i2π considera ca forma traditionala a internet banking-ului este deja depasita si incearca sa-i impinga limitele mult mai departe, spre ceea ce ei au numit smart banking.
Yodlee este motorul din spatele operatiunilor de online banking al multor institutii de credit importante din Statele Unite ale Americii. In acest fel, de-a lungul anilor au construit o uriasa baza de date, cu peste 3.000 miliarde tranzactii efectuate de 23 milioane utilizatori.
Firma, in care sunt angrenati 500 de angajati, intentioneaza sa dea o noua dimensiune datelor acumulate pana in prezent, prin crearea unor softuri care sa faciliteze intr-o masura si mai mare accesul clientilor la proprii bani.
O aplicatie aflata pe masa de lucru va interpreta comportamentul financiar al clientilor si ii va putea sfatui cum sa-si plaseze, investeasca sau economiseasca banii mai eficient. O alta aplicatie va permite plata rapida nu doar a unor produse sau facturi, ci si a datoriilor fata de un prieten sau coleg de serviciu.
De asemenea, orice banca ar putea avea un soft propriu pus la dispozitia clientilor pentru compararea dobanzilor, taxelor sau comisioanelor cu cele practicate de concurenti.
Un alt soft ar permite clientilor sa-si plateasca facturile doar prin simpla fotografiere a facturii respective cu un telefon inteligent de tip iPhone. Mai departe, in mod automat, softul va face conexiunile necesare pentru achitarea datoriei.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut