Smart banking-ul, urmatoarea frontiera a online banking-ului
Data publicarii: 10-12-2009 | Finante-BanciPenetrarea rapida a Internetului si impunerea sa ca pricipal mijloc de comunicare a dus la dezvoltarea unor servicii colaterale. Majoritatea industriilor au profitat de noile tehnologii si le-au pus la lucru fie pentru maximizarea, fie pentru facilitarea afacerilor.
Unul dintre domeniile care a exploatat din plin resursele oferite de Internet a fost cel bancar. De cativa ani toate bancile care se respecta ofera servicii de internet banking prin care clientii isi pot administra intr-un mod mult mai facil propriile conturi.
Mai recent, o serie de intreprinzatori au vazut noi oportunitati pe aceasta piata. Firme precum Yodlee sau i2π considera ca forma traditionala a internet banking-ului este deja depasita si incearca sa-i impinga limitele mult mai departe, spre ceea ce ei au numit smart banking.
Yodlee este motorul din spatele operatiunilor de online banking al multor institutii de credit importante din Statele Unite ale Americii. In acest fel, de-a lungul anilor au construit o uriasa baza de date, cu peste 3.000 miliarde tranzactii efectuate de 23 milioane utilizatori.
Firma, in care sunt angrenati 500 de angajati, intentioneaza sa dea o noua dimensiune datelor acumulate pana in prezent, prin crearea unor softuri care sa faciliteze intr-o masura si mai mare accesul clientilor la proprii bani.
O aplicatie aflata pe masa de lucru va interpreta comportamentul financiar al clientilor si ii va putea sfatui cum sa-si plaseze, investeasca sau economiseasca banii mai eficient. O alta aplicatie va permite plata rapida nu doar a unor produse sau facturi, ci si a datoriilor fata de un prieten sau coleg de serviciu.
De asemenea, orice banca ar putea avea un soft propriu pus la dispozitia clientilor pentru compararea dobanzilor, taxelor sau comisioanelor cu cele practicate de concurenti.
Un alt soft ar permite clientilor sa-si plateasca facturile doar prin simpla fotografiere a facturii respective cu un telefon inteligent de tip iPhone. Mai departe, in mod automat, softul va face conexiunile necesare pentru achitarea datoriei.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză