Falitii crizei isi vand masinile si ceasurile
Data publicarii: 15-12-2009 | ActualitateSituatia economica actuala a afectat si o anumita categorie de persoane care, obisnuite cu banii usor castigati, se vad acum nevoite sa renunte la obiectele de lux. Astfel, dupa ce au cheltuit sume importante, crezand ca fac o investitie profitabila, acestea vand obiectele respective la preturi de nimic.
Bogdan Baltazar, consultant financiar, sustine ca acest lucru este normal tinand cont de contextul economic actual. "Este normal ca aceste persoane sa incerce sa isi transforme activele in cash, intrucat, probabil, au obligatii de plata. Totusi, aceste cazuri sunt destul de rare", a declarat acesta, pentru Curierul National. In plus, analistul mai considera ca pentru a putea sa vanda aceste obiecte de lux trebuie sa aiba o oferta de pret foarte buna. De asemenea, presedintele Asociatiei de Asistenta pentru Consumatori, Iulian Urban, ne-a mentionat ca odata cu criza financiara s-a creat si o piata second-hand a produselor de lux. "Din punctul meu de vedere, s-a creat o piata secundara a produselor de lux, o piata second-hand, dar care nu va afecta foarte mult principala piata, care este condusa de companiile mari, companiile de renume. Persoanele care si-au cumparat produse de lux, in speranta ca vor face o investitie buna, s-au inselat. Iar faptul ca au inceput sa-si vanda bunurile de valoare la preturi de nimic arata ca oamenii au ajuns la fundul sacului", a declarat, pentru Curierul National, Iulian Urban.
In plus, acesta sustine ca in piata second-hand preturile pot scadea pana cand se gaseste un cumparator. "Aceasta piata nu are reguli stricte, fiecare poate lasa din pret, pana se gaseste cineva sa cumpere, si cum oamenii duc lipsa acuta de bani, preturile vor scadea foarte mult", a explicat presedintele Asociatiei de Asistenta pentru Consumatori, care a adaugat ca 2010 va fi un an foarte greu din toate punctele de vedere.
Ceasuri de lux la jumatate de pret
Printre obiectele de lux la care aceste categorii de persoane au fost obligate sa renunte se numara ceasurile, care acum sunt scoase la vanzare pe site-uri de licitatii, iar preturile cerute sunt destul de mici, comparativ cu valoarea obiectelor, care oricum creste odata cu timpul. Astfel, pentru un ceas Breguet Tourbillon se solicita 35.000 euro, chiar daca proprietarul spune ca valoarea acestuia a fost estimata la 62.000 euro.
Un ceas Rolex, modelul Cosmograph Daytona Gold, editie limitata, din aur masiv de 18 carate, se vinde cu 19.500 euro, cu 5.000 de euro mai putin decat pretul cu care a fost achizitionat, iar un ceas marca IWC, modelul Ingenieur SL, din aur masiv de 18 carate, cu geam de cristal, poate fi cumparat cu 15.000 euro, in anunt precizandu-se ca acest ceas este folosit. In magazin, un asemenea obiect valoreaza peste 25.000 de euro. Un alt produs de lux scos la vanzare este un ceas de dama, Cartier, modelul Tank American Classic, tot din aur de 18 carate. Pretul cerut pentru acest ceas este de 15.000 de euro, iar proprietarul sustine, in anuntul publicat, ca accepta orice expertiza tehnica.
Masinile de fite, scoase la vanzare la preturi "rusinoase"
Masinile scumpe de lux, de asemenea, au ajuns pe site-urile cu lucruri second-hand. Masini cumparate prin 2003 si pana in 2007 sau chiar 2008 au ajuns la preturi care au "intrat la apa". Masini care, in principiu, nu-si pierd din valoare nici macar dupa 10 ani de folosinta, deoarece poarta emblema unui mare producator, ale carui "creatii" devin cu timpul, in foarte multe cazuri, mai scumpe decat costau initial. Asadar masini cumparate cu doar un an in urma sau chiar anul acesta au ajuns sa fie vandute la preturi de 30% din nivelul celui initial de cumparare si cu aproximativ 50% mai mici decat preturile practicate la nivelul anului 2009, care sunt oricum mai mici ca in anii anteriori. Printre exemplele urmarite de noi se numara masini de fite mari, precum Lamborghini, Ferrari, Bentley sau modele de top ale Audi cum ar fi supersportul, R8, dar si altele de la alti producatori de renume.
85.000 euro, un Lamborghini Gallardo din 2005
Astfel, un Lamborghini Gallardo de an fabricatie 2004 a ajuns sa fie oferit pe site-urile de masini second-hand la preturi de 125.000 de euro (autofun.ro), desi pretul unei astfel de masini noi ajunge la aproape 460.000 de euro, in 2004, iar in 2009 un astfel de model valoreaza pana la 220.000 de euro (pret autos.yahoo.com). Cireasa de pe tort e pe Autovit, unde am gasit un model Lamborghini Gallardo, an 2005, rulaj 39.000 km, la un pret de 85.000 euro.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private