Fotbalul german, ambasador al protectiei climatice
Data publicarii: 21-12-2009 | MediuFotbalul german mizeaza pe popularitatea sa pentru a deveni ambasador al protectiei climatice, o misiune ecologica pe care intentioneaza sa o preia atat cu titlu colectiv, cat si cu titlu privat, relateaza AFP, citata de Agerpres.
Fotbalul si-a aratat deja sprijinul ecologic prin proiectul sau 'Green Goal', cu prilejul Cupei Mondiale de fotbal din 2006 (Germania), iar conferinta asupra climatului, de la Copenhaga, i-a oferit ocazia sa isi dubleze eforturile pentru salvarea planetei.
''Fotbalul este cel mai mondial sport, iar incalzirea globala cea mai mare problema a lumii'', a afirmat Lutz Pfannenstiel, initiatorul proiectului 'Global United FC'.
Cu acest proiect portarul german, care este in acelasi timp si unul dintre antrenorii nationalei Namibiei, vrea sa utilizeze fotbalul ca un ''instrument'' pentru a atrage atentia asupra pericolului schimbarilor climatice, prin organizarea de intalniri in locuri amenintate, precum Antarctica sau Amazonia.
Singurul fotbalist profesionist care a jucat pe cinci continente, Pfannenstiel prevede 2-3 intalniri pe ani, iar incasarile sa fie varsate asociatiilor de protectie a mediului.
170 de jucatori sustin initiativa lui Pfannenstiel, iar staruri precum Lothar Matthaeus si Giovanne Elber (in prezent retrasi din activitate) s-au angajat sa joace gratis pentru aceasta cauza.
Cu doua zile inainte de debutul conferintei de la Copenhaga, clubul Hamburger SV si-a programat meciul din 5 decembrie contra lui Hoffenheim sub semnul climatului, jucand cu bannere in tribune 'Act now - Protejati clima acum', iar la pauza pe tabela de marcaj a fost difuzat un scurt-metraj legat de protectia mediului.
Initiativa a fost urmata de Mainz, care in meciul cu Stuttgart a avut tricouri cu inscriptia ''aparatori ai climatului''. Clubul va avea de la 1 ianuarie un responsabil cu afaceri climatice. Gruparea doreste sa atinga obiectivul de a deveni primul club din Bundesliga cu un bilant climatic echilibrat pana in 2012, iar in acest sens a expertizat stadionul si sediul clubului. S-au luat masuri concrete de reducere a emisiei de CO2, s-a abandonat electricitatea conventionala in favoarea electricitatii verzi.
AGERPRES
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut