Fotbalul german, ambasador al protectiei climatice
Data publicarii: 21-12-2009 | MediuFotbalul german mizeaza pe popularitatea sa pentru a deveni ambasador al protectiei climatice, o misiune ecologica pe care intentioneaza sa o preia atat cu titlu colectiv, cat si cu titlu privat, relateaza AFP, citata de Agerpres.
Fotbalul si-a aratat deja sprijinul ecologic prin proiectul sau 'Green Goal', cu prilejul Cupei Mondiale de fotbal din 2006 (Germania), iar conferinta asupra climatului, de la Copenhaga, i-a oferit ocazia sa isi dubleze eforturile pentru salvarea planetei.
''Fotbalul este cel mai mondial sport, iar incalzirea globala cea mai mare problema a lumii'', a afirmat Lutz Pfannenstiel, initiatorul proiectului 'Global United FC'.
Cu acest proiect portarul german, care este in acelasi timp si unul dintre antrenorii nationalei Namibiei, vrea sa utilizeze fotbalul ca un ''instrument'' pentru a atrage atentia asupra pericolului schimbarilor climatice, prin organizarea de intalniri in locuri amenintate, precum Antarctica sau Amazonia.
Singurul fotbalist profesionist care a jucat pe cinci continente, Pfannenstiel prevede 2-3 intalniri pe ani, iar incasarile sa fie varsate asociatiilor de protectie a mediului.
170 de jucatori sustin initiativa lui Pfannenstiel, iar staruri precum Lothar Matthaeus si Giovanne Elber (in prezent retrasi din activitate) s-au angajat sa joace gratis pentru aceasta cauza.
Cu doua zile inainte de debutul conferintei de la Copenhaga, clubul Hamburger SV si-a programat meciul din 5 decembrie contra lui Hoffenheim sub semnul climatului, jucand cu bannere in tribune 'Act now - Protejati clima acum', iar la pauza pe tabela de marcaj a fost difuzat un scurt-metraj legat de protectia mediului.
Initiativa a fost urmata de Mainz, care in meciul cu Stuttgart a avut tricouri cu inscriptia ''aparatori ai climatului''. Clubul va avea de la 1 ianuarie un responsabil cu afaceri climatice. Gruparea doreste sa atinga obiectivul de a deveni primul club din Bundesliga cu un bilant climatic echilibrat pana in 2012, iar in acest sens a expertizat stadionul si sediul clubului. S-au luat masuri concrete de reducere a emisiei de CO2, s-a abandonat electricitatea conventionala in favoarea electricitatii verzi.
AGERPRES
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză