Last minute, ofertele iernii. Agentiile scad preturile pachetelor turistice
Data publicarii: 23-12-2009 | TurismAu apus vremurile cand agentiile de turism vindeau inca din lunile septembrie-octombrie pachetele de sarbatori. Anul acesta, cei mai multi dintre cei care au ales sa plece in vacanta de sarbatori si-au facut rezervari pe ultima suta de metri. Mai mult, numarul celor care isi permit sa-si achizitioneze un pachet turistic de Craciun sau de Revelion a scazut semnificativ. Acest lucru se vede in profiturile agentiilor de turism, care, desi nu vor sa recunoasca faptul ca au suferit scaderi la acest capitol, spun cu jumatate de gura ca vanzarile s-au diminuat cu circa 20-25%, sau in cel mai fericit caz au ramas la nivelul celor de anul trecut. Scaderi au fost si la nivelul preturilor, cele mai importante ajustari fiind facute la vacantele exotice - chiar si 50%, in timp ce la celelalte pachete, ieftinirile au fost de doar 10%.
"Rezervarile pentru Revelion si Craciun au scazut fata de anul trecut cu 25%. Clientii n-au mai rezervat vacante inca din septembrie, cand le-am lansat, ci au devenit foarte interesati in a doua jumatate a lunii noiembrie si la inceputul lui decembrie, cand am avut cele mai multe rezervari si vanzari de pachete turistice. Vanzarile si preturile de anul acesta sunt la nivelul lui 2004 - 2005" ne-a spus Aurelian Bratosin, manager Butterfly Tourism. Turistii au prospectat mai mult piata anul acesta, au analizat mai atent si au luat decizia de cumparare mult mai greu decat in anii trecuti, este de parere si Cristian Pandel, manager Christian Tour. Altii mai fericiti se lauda ca scaderile vanzarilor nu au fost semnificative, intrucat si-au adaptat oferta la criza.
"Ne-am adaptat crizei si avem cu 10% mai putine pachete turistice decat anul trecut, iar preturile au fost asemanatoare celor de anul trecut. In prezent, avem reduceri last minute de 5-6% fata de oferta initiala. Vanzarile pentru pachetele turistice au ramas la nivelul anului trecut, nu am inregistrat nici scaderi, nici cresteri", ne-a spus Mircea Vladu, director Prestige Tours. In ceea ce priveste tarifele, acestea sunt "aproape similare celor de anul trecut, insa in cele mai multe cazuri au fost adaugate servicii in plus, fata de anii trecuti. Cele mai solicitate destinatii pe extern au fost tarile apropiate: Austria, Cehia, Ungaria, acestea fiind urmate de Egipt unde se ajunge relativ repede cu avionul", ne-a declarat Lucia Morariu, director Eximtur.
Vacantele exotice s-au redus chiar si cu 50%
Turistii au cautat ofertele speciale si reducerile last minute, deloc avantajoase pentru agentii, recunosc reprezentantii din domeniu. "Turistii nu au facut rezervari din timp pentru Craciun si Revelion, au asteptat ofertele speciale si pe cele last minute, mai ieftine cu 10-15% fata de cele din oferta initiala si deloc avantajoase pentru o agentie de turism. Vanzarile nu au fost la nivelul lui 2008, am inregistrat o usoara scadere a numarului de pachete vandute comparativ cu Revelionul 2009. In general, anul 2009 a mers pe un trend descendent din cauza ofertelor last-minute, deloc avantajoase pentru o agentie de turism", ne-a exlicat Adriana Goicea, manager Cocktail Holidays. Potrivit acesteia, cel mai bine s-a vandut Revelionul de lux cu mirodenii asiatice Singapore - Phuket - Langkwai - Kuala Lumpur. Tarifele pentru acest pachet turistic au scazut semnificativ, de la 2.045 euro/persoana la 1.595 euro.
"Unele pachete turistice sunt chiar si cu 50% mai ieftine decat anul trecut, insa in medie preturile acestora au scazut cu 20-30 %. Foarte bine s-au vandut Laponia si Viena pentru perioada Craciunului, iar pentru Revelion Republica Dominicana, Dubai si Thailanda. De Craciun au fost preferate capitalele europene, iar de Revelion cele exotice si calduroase. De asemenea, destinatiile de schi au avut cerere mare, ca in fiecare an, Austria fiind in topul preferintelor, urmata de Elvetia, Italia, Franta, Germania si Bulgaria. Ca noutate, in acest an am incheiat un parteneriat cu Tarom astfel incat copiii pana in 12 ani zboara, stau si se distreaza gratis la Disneyland Paris", ne-a declarat Sorin Vaduvoiu, director Perfect Tour.
Austria - destinatia numarul unu pentru schi
In ceea ce priveste destinatiile de schi, cel mai bine s-a vandut Austria, in special zonele Salzburg si Tyrol, potrivit reprezentantilor din domeniu. "O noapte de cazare la schi in Salzburg costa de la 114 euro, cu demipensiune la hotel de patru stele in perioada Revelionului. Tarifele pentru turul Budapestei si Vienei pornesc de la 320 euro/persoana, pret in care sunt incluse transport cu autocarul, 2 nopti cazare cu mic dejun la Budapesta, la trei stele si 3 nopti cazare cu mic dejun la hotel de patru stele in Salzburg", afirma managerul Christian Tour. Tarifele pentru un sejur de 7 nopti au pornit de la 599 de euro, in pret fiind incluse 7 nopti cazare cu demipensiune la hotel de trei stele din statiunea Rauris si cina festiva de Revelion. Transportul se plateste separat, pretul biletului de avion fiind de aproximativ 325 euro/persoana, a afimat managerul Mircea Vladu.
Acesta a adaugat ca foarte bine s-au vandut si destinatii precum Valencia, Sharm El Sheikh, Paris, Praga, Tenerife, Emiratele Arabe Unite, Dubai si Cipru. Preturile pentru Valencia au pornit de la 599 euro/persoana (transport cu avionul, transferuri, 5 nopti cazare cu mic dejun la hotel de patru stele, tur de oras pietonal cu ghid vorbitor de limba romana). "Tinerii pana in 25 de ani si seniorii peste 55 de ani au beneficiat de o reducere de 100 de euro" a subliniat directorul Prestige Tours.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut