Jeff Bezos, un stil atipic in domeniul afacerilor
Data publicarii: 23-12-2009 | AfaceriPentru multi dintre noi, o afacere profitabila care sa te claseze in topul miliardarilor este greu de realizat. Asa a fost si pentru Jeff Bezos, fondatorul "Amazon.com", una dintre primele companii care au vandut produse in mediul on-line.
Inainte de a pune bazele "magazinului on-line", Bezos a lucrat ca analist financiar pe Wall Street, timp in care s-a bucurat de un mare succes. Cu o mare dorinta de libertate, acesta decide sa lase in urma o cariera solida in domeniul financiar, si se muta impreuna cu sotia sa in Seattle, pentru a construi o afacere proprie.
Cu 300.000 de dolari imprumutati de la parinti, cu un garaj al unei case modeste si cu trei calculatoare, Jeff Bezos lanseaza ceea ce astazi este cel mai mare magazin on-line din lume: Amazon.com. Care sunt atuurile unui om de afaceri de succes? "Multa rabdare si multa munca, dar mult mai mult noroc, aceasta este cheia succesului", spune Jeff intr-unul din interviurile sale acordate site-ului "achievement.org".
Desi compania detinea un portofoliu bogat de produse, afacerea sa urma sa fie neprofitabila in primii ani. Raspandirea slaba a Internetului in anii '90 a adus inregistrari mici ale profitului, dar Bezos a inteles de la bun inceput avantajele vanzarilor on-line, fiind sigur ca in cativa ani, oamenii vor prefera sa cumpere de acasa.
Au urmat apoi ani in care profitul a crescut substantial, motiv pentru care Jeff declara ca a meritat asteptarea. In 2003 acesta a incasat primele 35 de milioane de dolari profit net, urmand ca in 2005 acesta sa fie de aproape 10 ori mai mare, inregistrand suma record de 359 de milioane dolari. Stilul lui Jeff Bezos este inconfundabil. De-a lungul anilor acesta a surprins prin modul in care se comporta cu angajatii, dar si clientii sai. Directorul companiei se bucura de o loialiate si respect demne de admirat.
Nu de putine ori acesta a fost surprins livrand personal produsele cumparate de pe site-ul sau. Pentru angajatii sai, Bezos este de departe seful ideal, acestia il vad mai degraba ca pe un coleg.
Stilul sau vestimentar este de asemenea departe a fi unul clasic pentru oamenii de afaceri. Bezos este cunoscut de catre criticii vestimentari, pentru stilul sau casual, acesta preferand sa poarte camasa fara cravata si descheiata la primii doi nasturi, adoptand cu naturalete o atitudine nonconformista. Nu se incadreaza in categoria afaceristilor ce cheltuiesc mii de euro pe un costum, sau pantofi, dar este foarte atent la look-ul pe care il adopta.
Ca orice miliardar, a preferat sa investeasca o parte din banii obtinuti din propria afacere si in hobby-uri. Cand era copil visa sa devina astronaut sau fizician, si inca mai este pasionat de stiinta, botezandu-si cainele dupa un personaj din filmul sau preferat, Star Trek.
In anul 2006, Bezos vorbeste pentru prima oara despre compania sa spatiala. In 2000 a fondat compania Blue Origin, producatoare de aparate de zbor cu decolare si aterizare in plan vertical.
Dorinta omului de afaceri este sa dezvolte un program de zbor pentru a putea calatori in spatiu. Conform Administratiei Aviatice Americane, acest proiect va putea fi pus in practica anul viitor.
Fotografia este o alta pasiune a lui Bezos. Cu o colectie de zeci de cutii si albume de fotografii pe suport de hartie, acesta este de parere ca fiecare fotografie ii aminteste de un moment din viata sa. Jurnalistii americani sunt de parere ca Jeff Bezos este unul dintre fericitii care traiesc adevaratul "American Dream". Detine o afacere de succes, bucurandu-se de o viata de familie linistita si demna de invidiat.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an