Romanii renunta la restaurante in vacanta
Data publicarii: 29-12-2009 | LifestyleCriza a modificat comportamentul turistilor: merg cu masina personala, cauta cazare ieftina si mananca la "impinge tava".
Peste jumatate dintre turistii romani care petrec vacantele in tara prefera sa mearga cu autoturismul personal, sa-si cumpere mancare de la supermarket si sa se cazeze in vile inchiriate. Operatorii de turism sunt ingrijorati de cresterea numarului acestora din cauza crizei. Vedetele sezonului au fost particularii si proprietarii de pensiuni, preferati datorita preturilor mici.
Daca, in 2008, vacantele in strainatate se vindeau la early booking, in 2009 au dominat rezervarile de ultim moment, cu reduceri de pana la 35%. Acelasi lucru se intampla si in prag de Revelion. Cei care sunt dispusi sa plece chiar maine pot alege o vacanta de patru zile in Bulgaria, la Bansko, pentru 179 de euro, in loc de 270, cat se cerea initial.
"Tendinta s-a observat inca din sezonul estival, cand multi au asteptat pana in ultimul moment, din cauza problemelor financiare personale. Pentru a-si vinde pachetele, si operatorii, si hotelierii sunt nevoiti sa scada preturile la maximum", spune Traian Badulescu, purtator de cuvant al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism.
Calitatea cazarii intereseaza mai putin ca peisajele
Turistii pe care hotelierii ii surprindeau cu resouri sau butelii in camere s-au inmultit pe fondul crizei. Nu au scazut insa si pretentiile. "Cand se a dreseaza agentilor de turism, ei cer «ceva mai ieftin». Cand li se prezinta oferta, ei incep cu pretentii. Vor camere renovate, cu aer conditionat, cada, frigider si televizor", spune Dragos Raducan, secretar general al Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor