Comision mai mare decat in contract
Data publicarii: 13-01-2010 | Finante-BanciUn bucurestean acuza Bancpost ca, de peste jumatate de an, ii cere sa plateasca mai multi bani decat are de dat conform contractului.
In luna iunie 2007, Neculai Carligeanu, 58 de ani, din Bucuresti, a incheiat cu Bancpost un contract de credit pentru nevoie personale, in valoare de 25.000 de euro.
Conform contractului, barbatul trebuie sa plateasca si un comision de administrare lunara a creditului, in valoare de 0,3% din sold.
De o jumatate de an, insa, i se cer mai multi bani decat are de platit, acuza barbatul. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului a sanctionat deja banca pentru acest caz, dar omul plateste in continuare la fel de mult.
"Nu este vorba de bani, ci despre principiu"
Conform contractului, Neculai Carligeanu trebuie sa plateasca, pe toata perioada creditului, un comision de administrare lunara a creditului de 0,3% din sold.
"Formula de calcul a comisionului este: produsul dintre soldul creditului, rata dobanzii procentuale si numarul de zile scurs de la data la care a fost datorata rata anterioara impartit la 360 de zile. Din mai 2008, de cand s-au marit dobanzile, si acest comision de 0,3% a devenit mai mare. Mi se percepe mai mult cu doi-trei franci elvetieni in fiecare luna. Nu este vorba de bani, ci despre principiu. Chiar daca pare putin trebuie sa va ganditi la cati clienti are banca", afirma Neculai Carligeanu.
Barbatul nu doreste decat respectarea contractul initial. "In contractul initial este specificat ca banca nu poate modifica decat dobanda, dar ei au modificat si comisionul. Nu am cerut bancii clementa, nici micsorarea dobanzii, am cerut corectitudine. Toate bancile au stilul acesta de proprietar de drept. Ar trebui sa aiba putin respect pentru ca traiesc de pe urma celor care au contracte. Daca eu sunt corect cu ei, nu am intarziat nici o luna, ei de ce fura de la mine?", se intreaba bucuresteanul, care sustine ca reprezentantii bancii i-au spus ca au calculat corect comisionul, fara a-i si demonstra acest lucru.
Bancpost: "Ne aflam in litigiu. Am dat clientul in judecata"
Reprezentantii Bancpost ne-au trasmis urmatorul punct de vedere in legatura cu acest caz. "In acest moment ne aflam in litigiu si nu va putem da mai multe amanunte. L-am dat in judecata pe client si asteptam ca justitia sa-si spuna cuvantul. Am incercat de mai multe ori sa rezolvam problema pe care amiabila, dar nu s-a putut. Nu pot sa fac publice clauzele unui contract - e secret bancar", spune Liliana Ciobanasu, PR-ul bancii Bancpost.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall