Comision mai mare decat in contract
Data publicarii: 13-01-2010 | Finante-BanciUn bucurestean acuza Bancpost ca, de peste jumatate de an, ii cere sa plateasca mai multi bani decat are de dat conform contractului.
In luna iunie 2007, Neculai Carligeanu, 58 de ani, din Bucuresti, a incheiat cu Bancpost un contract de credit pentru nevoie personale, in valoare de 25.000 de euro.
Conform contractului, barbatul trebuie sa plateasca si un comision de administrare lunara a creditului, in valoare de 0,3% din sold.
De o jumatate de an, insa, i se cer mai multi bani decat are de platit, acuza barbatul. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului a sanctionat deja banca pentru acest caz, dar omul plateste in continuare la fel de mult.
"Nu este vorba de bani, ci despre principiu"
Conform contractului, Neculai Carligeanu trebuie sa plateasca, pe toata perioada creditului, un comision de administrare lunara a creditului de 0,3% din sold.
"Formula de calcul a comisionului este: produsul dintre soldul creditului, rata dobanzii procentuale si numarul de zile scurs de la data la care a fost datorata rata anterioara impartit la 360 de zile. Din mai 2008, de cand s-au marit dobanzile, si acest comision de 0,3% a devenit mai mare. Mi se percepe mai mult cu doi-trei franci elvetieni in fiecare luna. Nu este vorba de bani, ci despre principiu. Chiar daca pare putin trebuie sa va ganditi la cati clienti are banca", afirma Neculai Carligeanu.
Barbatul nu doreste decat respectarea contractul initial. "In contractul initial este specificat ca banca nu poate modifica decat dobanda, dar ei au modificat si comisionul. Nu am cerut bancii clementa, nici micsorarea dobanzii, am cerut corectitudine. Toate bancile au stilul acesta de proprietar de drept. Ar trebui sa aiba putin respect pentru ca traiesc de pe urma celor care au contracte. Daca eu sunt corect cu ei, nu am intarziat nici o luna, ei de ce fura de la mine?", se intreaba bucuresteanul, care sustine ca reprezentantii bancii i-au spus ca au calculat corect comisionul, fara a-i si demonstra acest lucru.
Bancpost: "Ne aflam in litigiu. Am dat clientul in judecata"
Reprezentantii Bancpost ne-au trasmis urmatorul punct de vedere in legatura cu acest caz. "In acest moment ne aflam in litigiu si nu va putem da mai multe amanunte. L-am dat in judecata pe client si asteptam ca justitia sa-si spuna cuvantul. Am incercat de mai multe ori sa rezolvam problema pe care amiabila, dar nu s-a putut. Nu pot sa fac publice clauzele unui contract - e secret bancar", spune Liliana Ciobanasu, PR-ul bancii Bancpost.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an