Ce materii ar trebui predate in scoli pentru o buna realizare profesionala

Data publicarii: 25-01-2010 | HR/Cariere

Nu toata lumea abordeaza educatia in acelasi fel. Unii studenti sunt interesati doar in obtinerea unei diplome cu care nu stiu exact ce vor face, altii dau curs unei pasiuni pe care ulterior o transforma in profesie, in timp ce altii aleg studiile care par sa le deschida cele mai bune perspective de angajare in viitor.

Indiferent de motivatia individuala, majoritatea celor angrenati in sistemul de invatamant, fie studenti, fie profesori sau manageri reposnsabili cu derularea de politici educationale, sunt de acord ca scoala trebuie sa ofere nu doar un suport teoretic, ci sa dezvolte si o serie de abilitati practice.

Pe langa indemanarile specifice fiecarei profesii in parte, analistii in resurse umane spun ca sistemele de educatie ar trebui sa se focalizeze si asupra unor aspecte mai generale, pe care orice angajator, indiferent de domeniul de activitate, il doreste deja prezent in tinerii angajati.

Cateva din indemanarile de baza identificate de experti dupa consultarea executivilor marilor companii din lume au fost sintetizate de editorii CareerBuilder.com, jucator important pe piata recrutarilor online.

1. Bune abilitati de comunicare. Din ce in ce mai des, performanta in cariera este direct proportionala cu usurinta de a comunica si relationa cu ceilalti. O persoana care stabileste repede legaturi cu cei din jur are sanse mult mai bune de a fi avansata decat cei izolati, chiar daca profesional sunt la fel de competenti.

"Vorbirea in public este doar o latura din sfera larga a comunicarii. Nu am auzit prea des de licee sau facultati care sa incurajeze dezvoltarea acestor calitati esentiale pentru succesul studentilor", spune Wall Bentley, strateg al Aartrijk.

2. Dezvoltarea personala. Chiar daca este un concept relativ recent, dezvoltarea persoanala este alta calitatate vitala pe care un sistem educational modern ar trebui sa o dezvolte in tineri. Gestionarea propriului timp, adaptarea rapida la situatii noi, rezolvarea individuala a problemelor fara interventia sefilor, gandirea deductiva, sunt doar cateva din trasaturile subsumate acestui concept.

3. Interactiunea cu ceilalti. Mai mult decat simpla usurinta de a comunica, relationarea cu ceilalti, clienti, superiori sau colegi, implica si capacitatea de a le intelege punctul de vedere. Indiferent de pozitia detinuta, angajatii trebuie sa stie cum sa se raporteze la cei cu care interactioneaza, sa fie suficient de flexibili in contactele cu ei.

George Trifu