Cum trebuie sa arate CV-ul de criza
Data publicarii: 25-01-2010 | HR/CariereCresterea numarului de aplicanti pentru un loc de munca duce, in ultima perioada, la o selectie mai atenta a CV-urilor. Din acest motiv, este foarte important ca timpul acordat pentru redactarea acestuia sa fie mai lung, astfel incat produsul final sa poata fi mai bine structurat si eficient, pentru a putea fi remarcat de recrutor.
Claritatea, coerenta si relevanta informatiilor prezentate reprezinta criteriile de baza in selectarea unui CV. Pe langa acestea, specialistii in resurse umane le recomanda candidatiilor sa-si regandeasca modul de prezentare a CV-ului prin diferite metode.
Cititi anuntul cu atentie inainte
CV-ul trebuie redactat diferit pentru fiecare post pentru care va fi trimis, in parte. Asta, deoarece anumite informatii pot fi relevante pentru un singur job. Mai mult, inaintea acestei etape, este necesar ca fiecare candidat sa aiba o imagine obiectiva asupra postului pe care doreste sa il tinteasca.
Clementina Rusu, consultant Ascendis, considera ca aplicantii ar avea de castigat mai mult in cazul in care ar incerca sa se gandeasca daca in conditii normale ar aplica sau nu pentru acea pozitie. De asemenea, s-ar salva timp daca anuntul ar fi citit cu atentie, astfel incat criteriile de baza cerute sa ajunga sa fie compatibile cu profilul candidatului. Inca din start, candidatul ar trebui sa stie care este plus valoarea pe care ar aduce-o in companie in pozitia respectiva.
Alegeti alt format
Cele mai multe CV-uri sunt in format Word, ceea ce este de preferat pentru recrutori, deoarece ei pot culege astfel acele informatii relevante pentru rapoartele pe care le prezinta mai departe managerilor. Dar abordarea unui nou tip de CV poate trezi interesul. "Am fost placut surprinsi la primirea unor CV-uri insotite de prezentari PowerPoint, in care erau trecute elemente din CV, motivatia aplicarii, o parte a valorilor si obiectivelor personale ale candidatului", a precizat Rusu. O astfel de promovare personala a facut ca aplicantul sa fie remarcat.
Pe de alta parte, unii angajatori urmaresc partea de recomandari de la fostele locuri de munca. Pentru a se evita incarcarea CV-ului cu astfel de texte, se poate folosi un cont pe un site de specialitate. "Foarte multi recrutori cauta specialisti pe LinkedIn, unde un profil actualizat poate avea recomandari de la fosti colaboratori", explica Adina Stroe, HR consultant la VON Consulting.
Distingeti realizarile
Partea care diferentiaza cel mai mult CV-urile este cea de realizari. Dezvoltarea acesteia poate stabili exact cat de potrivit este profilul aplicantului cu asteptarile angajatorului. "Realizarile ar trebui enumerate in termeni calitativi si cantitativi cat mai clari", a mentionat Clementina Rusu. Prin urmare, rezultatele obtinute de catre candidat in proiectele interne, la fostele locuri de munca, ar trebui sa fie bine evidentiate.
Odata pus la punct, CV-ul trebuie trimis catre recrutor, de cele mai multe ori, via e-mail. De aceea, este bine ca adresa de pe care este trimis sa fie una oficiala, pentru a nu fi considerata spam. "Insa pentru ca un CV trimis pe adresa unui recrutor sa fie usor de retinut, poate fi insotit si de un text convingator, scris din inima, la obiect", sugereaza Clementina Rusu.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private