Mediatorul, o noua specie aparuta pe traseul client-banca

Data publicarii: 29-01-2010 | Finante-Banci

Dupa modelul din Occident, romanii incep si ei sa apeleze la mediatori atunci cand au o neintelegere cu o institutie si care risca sa degenereze in proces, indiferent ca este vorba de banci, firme de asigurari sau conflicte de munca. La prima vedere, ideea de a plati pe cineva ca sa-ti rezolve problema pare un lux, insa sunt si situatii fara iesire, cand o persoana solicita restructurarea unui credit, iar banca nu accepta sub niciun motiv. "Spetele din domeniul financiar-bancar s-au inmultit pe timp de criza, insa bancile sunt dispuse sa se aseze la discutii.

Bancile accepta relativ usor sa rezolve problemele legate de impunerea unor comisioane abuzive, in timp ce restructurarea unui credit este cel mai greu de mediat, din cauza reticentei bancherilor", a declarat pentru Gandul Constantin Asofronie, vicepresedintele Uniunii Mediatorilor Bancari, organizatie infiintata la sfarsitul anului trecut. Odata ce partile ajung la un acord, se incheie un acord cu putere de contract, ce trebuie respectat.

Tariful mediatorului, cel putin 100 de lei

Asa a procedat si clientul unei banci din Iasi: ramas fara loc de munca si cu restante la credit, omul a apelat la un mediator, mai ales ca nu se intrevedea nicio rezolvare a problemei. Rezultatul: banca i-a marit perioada de esalonare a imprumutului de la trei la cinci ani, i-a recalculat dobanda si a renuntat la penalizarile de intarziere. Pentru un asemenea caz, tariful mediatorului e de 100-300 de lei, putand ajunge la 5-10% din suma care face obiectul negocierii.

Integral in Gandul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: