Patru moduri in care poti sa-ti cresti sansele de promovare la serviciu
Data publicarii: 01-02-2010 | HR/CariereFie pentru un venit mai mare, fie pentru hranirea propriului orgoliu sau afirmarea statutului social, majoritatea angajatilor includ in planurile de viitor obtinerea unei promovari la locul de munca. Chiar daca recesiunea pare sa inhibe, pentru moment, astfel de obiective, datele istorice arata ca economia are cicluri periodice, scaderile si ascensiunile repetandu-se la intervale cvasi-calculabile.
Specialistii in resurse umane consultati de Careerbuilder.com, unul dintre cele mai mari site-uri de recrutare de personal cu prezenta globala, recomanda celor interesati in obtinerea unei promovari sa aiba in vedere cateva elemente.
1. Afirmarea planurilor in fata managerilor. Supervizorii au, de regula, un cuvant greu de spus in ce priveste promovarea unui subaltern. Niciun angajat nu ar trebui sa plece de la premisa ca managerul este constient de intentiile lui. Consultantii in HR recomanda o atitudine proactiva si deschisa asupra planurilor pe termen-lung. Managerii sunt primii care afla despre infiintarea unui nou post de conducere in departamentul lor sau in alte departamente ale companiei si, de multe ori, au puterea sa recomande o persoana.
2. Formarea profesionala continua. Largirea cunostintelor si imbunatatirea competentelor profesionale sunt factori decisivi in selectarea viitorilor manageri. O pozitie superioara ar putea implica, de exemplu, cunoasterea procedurilor bugetare sau a tehnicilor de recrutare. Un certificat sau o diploma in acest sens ar putea atarna greu.
In plus, trebuie avuta in vedere si imbunatatirea metodelor de interactiune cu oamenii. Pe masura ce rolul in companie creste, scade numarul sarcinilor tehnice sau manuale, dar se amplifica numarul activitatilor care implica un contact nemijlocit cu oamenii, fie angajati, fie clienti sau colaboratori.
3. Largirea retelei de cunoscuti. Cu cat vizibilitatea si conectarea in interiorul companiei este mai mare, cu atat sansele de a primi o promovare sunt mai substantiale. Un angajat izolat, inchis in propriul birou, nu va avea niciodata sansa sa afle noile oportunitati din firma sau sa se afirme in fata decidentilor din companie.
4. Clarificarea propriilor interese. O promovare poate veni, uneori, la momentul nepotrivit, de aceea consilierii in resurse umane recomanda clarificarea propriilor interese inainte de decizia de a accepta sau de a intra in competitie pentru o functie superioara.
Trebuie avute in vedere nu doar indemanarile sau competenta personala, ci si interesele generale. De exemplu, un angajat care tocmai a devenit parinte va trebui sa se intrebe daca va putea gasi o solutie de mijloc pentru obtinerea unui echilibru intre timpul dedicat serviciului si timpul dedicat familiei.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private