Patru moduri in care poti sa-ti cresti sansele de promovare la serviciu
Data publicarii: 01-02-2010 | HR/CariereFie pentru un venit mai mare, fie pentru hranirea propriului orgoliu sau afirmarea statutului social, majoritatea angajatilor includ in planurile de viitor obtinerea unei promovari la locul de munca. Chiar daca recesiunea pare sa inhibe, pentru moment, astfel de obiective, datele istorice arata ca economia are cicluri periodice, scaderile si ascensiunile repetandu-se la intervale cvasi-calculabile.
Specialistii in resurse umane consultati de Careerbuilder.com, unul dintre cele mai mari site-uri de recrutare de personal cu prezenta globala, recomanda celor interesati in obtinerea unei promovari sa aiba in vedere cateva elemente.
1. Afirmarea planurilor in fata managerilor. Supervizorii au, de regula, un cuvant greu de spus in ce priveste promovarea unui subaltern. Niciun angajat nu ar trebui sa plece de la premisa ca managerul este constient de intentiile lui. Consultantii in HR recomanda o atitudine proactiva si deschisa asupra planurilor pe termen-lung. Managerii sunt primii care afla despre infiintarea unui nou post de conducere in departamentul lor sau in alte departamente ale companiei si, de multe ori, au puterea sa recomande o persoana.
2. Formarea profesionala continua. Largirea cunostintelor si imbunatatirea competentelor profesionale sunt factori decisivi in selectarea viitorilor manageri. O pozitie superioara ar putea implica, de exemplu, cunoasterea procedurilor bugetare sau a tehnicilor de recrutare. Un certificat sau o diploma in acest sens ar putea atarna greu.
In plus, trebuie avuta in vedere si imbunatatirea metodelor de interactiune cu oamenii. Pe masura ce rolul in companie creste, scade numarul sarcinilor tehnice sau manuale, dar se amplifica numarul activitatilor care implica un contact nemijlocit cu oamenii, fie angajati, fie clienti sau colaboratori.
3. Largirea retelei de cunoscuti. Cu cat vizibilitatea si conectarea in interiorul companiei este mai mare, cu atat sansele de a primi o promovare sunt mai substantiale. Un angajat izolat, inchis in propriul birou, nu va avea niciodata sansa sa afle noile oportunitati din firma sau sa se afirme in fata decidentilor din companie.
4. Clarificarea propriilor interese. O promovare poate veni, uneori, la momentul nepotrivit, de aceea consilierii in resurse umane recomanda clarificarea propriilor interese inainte de decizia de a accepta sau de a intra in competitie pentru o functie superioara.
Trebuie avute in vedere nu doar indemanarile sau competenta personala, ci si interesele generale. De exemplu, un angajat care tocmai a devenit parinte va trebui sa se intrebe daca va putea gasi o solutie de mijloc pentru obtinerea unui echilibru intre timpul dedicat serviciului si timpul dedicat familiei.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut