Studiu: produsele de lux altereaza moralitatea oamenilor
Data publicarii: Astazi, 03-02-2010 | DiverseCu cat expunerea la produse de lux este mai mare, cu atat simtul moralitatii este mai scazut, arata studiul "The Devil Wears Prada. Effects of Exposure to Luxury Goods on Cognition and Decision Making" efectuat de o echipa de cercetatori de la Harvard Business School si preluat de Reuters.
Profesorul Roy Y. J. Chua, impreuna cu asistentul sau, Xi Zou, au examinat printr-o serie de experimente consecintele psihologice avute de produsele de lux asupra comportamentului si discernamantului oamenilor.
Cei doi au folosit doua grupe de voluntari. Prima grupa a trebuit sa urmareasca imagini cu produse de lux, iar celei de-a doua grupe i-au fost prezentate poze cu bunuri obisnuite. Dupa aceasta sedinta, voluntarii au fost pusi sa-si imagineze cum ar reactiona in diverse scenarii, din postura de directori executivi ai unei companii.
Voluntarii din prima grupa au fost sensibil mai inclinati spre decizii cu impact negativ asupra celorlalti, precum acceptarea promovarii unei masini extrem de poluante, a unui joc video care incurajeaza violenta sau a unui software cu probleme de securitate.
"Studiul sugereaza ca atunci cand sunt tentati cu bunuri de lux, oamenii tind sa ia decizii egoiste care pot afecta negativ foarte multi oameni. Moralitatea lor este vizibil alterata", spun cercetatorii.
Concluziile vin in contextul in care practica bonusurilor si a beneficiilor consistente acordate de marile companii directorilor sau managerilor superiori, este puternic atacata de reglementatorii pietelor financiare, fiind vazuta de opinia publica drept o cauza a recentei crize.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private