Registre contabile in format electronic
Data publicarii: Astazi, 04-02-2010 | Finante-BanciInregistrarile contabile sunt tinute, in mod practic, cu ajutorul softurilor specializate care dau rezultate rapide si eficiente, iar datele se pot modifica pana la faza finala a operatiunilor.
Insa este suficienta aceasta solutie? Mai este necesara varianta scrisa a registrului de incasari si plati, precum si a celui de inventar, snuruite si vizate de catre organele fiscale teritoriale?
Specialistii CECCAR raspund acestor probleme in cele ce urmeaza.
Astfel, referitor la conditiile in care se pot intocmi, edita si arhiva electronic documentele financiar-contabile, Ordinul Ministerului Economiei si Finantelor nr. 3512 din 27 noiembrie 2008, privind documentele financiar-contabile, in vigoare de la data de 1 ianuarie 2009, prevede urmatoarele:
"64. Din punct de vedere al bazei de date, trebuie sa existe posibilitatea reconstituirii in orice moment a continutului documentelor financiar-contabile.
65. Documentele financiar-contabile, care se arhiveaza pe suport WORM (Write Once Read Many), trebuie sa fie semnate de persoana care le intocmeste, in conformitate cu prevederile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.
66. Trebuie sa existe un plan de securitate al sistemului informatic, cuprinzand masurile tehnice si organizatorice care sa asigure urmatoarele cerinte minimale:
a) confidentialitatea si integritatea comunicatiilor;
b) confidentialitatea si nonrepudierea tranzactiilor;
c) confidentialitatea si integritatea datelor;
d) restrictionarea, detectarea si monitorizarea accesului in sistem;
e) restaurarea informatiilor gestionate de sistem in cazul unor calamitati naturale, evenimente imprevizibile, prin:
- arhivarea datelor utilizand tehnologia WORM, care sa permita inscriptionarea o singura data si accesarea ori de cate ori este nevoie a informatiilor stocate;
- inregistrarea datelor din documentele financiar-contabile in timp real, in alt sistem de calcul, cu aceleasi caracteristici, care sa fie amplasat intr-o alta locatie.
67. Trebuie sa se asigure listarea tuturor documentelor financiar-contabile solicitate de organele de control".
Astfel, registrele de incasari si plati si cel de inventar pot fi tinute electronic cu conditia respectarii prevederilor de mai sus. Registrele se vor lista/tipari pe hartie, deoarece acestea trebuie sa fie snuruite, sigilate si parafate.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private